کد خبر : 22531
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶

خودکفایی بیش از ۹۰ درصدی تراکتورسازی در تولید قطعات تراکتور/ تراکتورسازی سومین خودروساز بزرگ ایران

خودکفایی بیش از ۹۰ درصدی تراکتورسازی در تولید قطعات تراکتور/ تراکتورسازی سومین خودروساز بزرگ ایران

تراکتورسازی

مدیرعامل تراکتورسازی تبریز از خودکفایی بیش از ۹۰ درصدی تراکتورسازی در تولید تراکتور خبر داد و گفت: تراکتورسازی بعد از ایران‌خودرو و سایپا سومین خودروساز بزرگ ایران است.

به گزارش نگاه به نقل از تسنیم، ابوالفتح ابراهیمی در جریان بازدید روح الله متفکرآزاد، منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم از مجموعه تراکتورسازی تبریز، با تاکید بر اینکه محصولات ما از نظر تکنولوژی جزو برترین‌های جهان است، اظهار داشت: صادرات ما بسیار خوب است و مشتریان خوبی دارد اما دشمنان با تحریم‌ها میخواستند مانع کار ما شوند ولی نتوانستند.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد نیاز کشور به تراکتور را ما تامین می‌کنیم، افزود: به بیش از ۴۰ کشور دنیا صادرات داریم که در دنیا هم در رده تراکتورسازان اول دنیا هستیم.
مدیرعامل تراکتورسازی تبریز با اشاره به اینکه در حال حاضر به کشورهای تراکتورساز هلند و بلژیک و فرانسه صادرات داریم، خاطرنشان کرد: شرکتی که به اروپا بتواند تراکتور بفروشد، کار بزرگی است چراکه تراکتورسازان برتر دنیا در اروپا هستند.
وی امنیت غذایی و اقتصاد مقاومتی را گره خورده به یکدیگر دانست و گفت: تراکتورسازی در تامین امنیت غذایی کشور و همچنین تولید و اشتغال سهم بسزایی دارد.
ابراهیمی با بیان اینکه اگر تحریم نمی‌شدیم، شاید در تولید به خودکفایی کامل نمی‌رسیدیم، ابراز داشت: قطعه سازان برتر ایران با ما کار می‌کنند و بیش از خودروسازان، با تراکتور سازی ارتباط دارند چراکه همیشه تسویه بدهی‌ها به موقع است.
نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز، با اشاره به اینکه علاوه بر مجموعه تراکتورسازی در تبریز، یک کارخانه در سنندج برای تولید تراکتورهای توان متوسط داریم ابراز داشت: تراکتورسازی ارومیه هم تراکتورهای کوچک و باغی را تولید می‌کند ضمن اینکه دو کارخانه ما در ونزوئلا و تاجیکستان هم مشغول مونتاژ تراکتور تبریز هستند.
این مقام ارشد صنعتی تبریز، ادامه داد: قبلا اکسل و محور تراکتورهای ما را آلمان می‌داد، ولی بعد از تحریم فروش آن را به ایران متوقف و فکر می‌کرد اگر نفروشد، تولید ما متوقف می‌شود در حالی که خودمان تولید کردیم و اکنون نه تنها موتور تراکتور را خودمان در داخل می‌سازیم، بلکه برخی خودروسازان خارجی معروف اروپایی هم، موتور و یا برخی از قطعات موتور را از تراکتورسازی تبریز تامین می‌کنند. 
وی از اشتغال بیش از ۶۰۰۰ نفر در مجموعه‌های مختلف تراکتورسازی خبر داد و ابراز داشت: بیش از ۱۰۰ هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم از طریق قطعه سازان و… ایجاد کردیم و اکنون سومین خودروساز بزرگ ایران بعد از ایران خودرو و سایپا هستیم.
مدیرعامل تراکتورسازی تبریز با اشاره به اینکه علی‌رغم افزایش قیمت خودروها، دولت اجازه افزایش قیمت تراکتور را به ما نداده است، گفت: قیمت خودروهای آنها افزایش یافته اما قیمت تراکتور تقریبا ثابت مانده است که حتی قیمت رقابتی تراکتورهای چینی سه برابر تراکتور تبریز است. 
وی در ادامه، با انتقاد از نبود حمایت‌های دولت از تراکتورسازی، تصریح کرد: خودروسازان به دلیل اینکه دولتی هستند، هر سال چهار هزار میلیارد تا پنج هزار میلیارد تسهیلات دریافت می‌کنند ولی ما ریالی کمک دریافت نکردیم و فقط روی پای خود ایستاده ایم.
ابراهیمی میزان تولید تراکتور در این مجتمع را یادآور شد و افزود: در دورانی که ۶۰ درصد قطعاتمان وارداتی بود، ۲۰ هزار تراکتور سالانه تولید می‌کردیم که نیاز ما در داخل ۱۵ هزار دستگاه بود اما امروز با خودکفایی هم تولید را به ۲۰ هزار رسانده ایم و اگر افزایش صادرات رخ دهد، می‌توانیم تولید را به ۳۰ هزار تراکتور هم برسانیم.
وی واحد تحقیق و توسعه تراکتورسازی را یکی از واحدهای موفق این شرکت معرفی کرد و گفت: با دانشگاه‌ها به حدی ارتباط داریم که بیش از ۲۰ نفر از اساتید نخبه دانشگاه‌ها در بخش تحقیق و توسعه فعالیت دارند و بسیاری از مشکلات را توانستیم با همین جوانان نخبه رفع کنیم.
انتهای پیام /

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − سیزده =