کد خبر : 41459
تاریخ انتشار : شنبه ۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵

جهش ۳۵ درصدی تحقق بودجه عمرانی شهرداری منطقه ۷ تبریز در سه ماهه سوم سال جاری

جهش ۳۵ درصدی تحقق بودجه عمرانی شهرداری منطقه ۷ تبریز در سه ماهه سوم سال جاری
شهردار منطقه ۷ تبریز از جهش ۳۵ درصدی تحقق بودجه عمرانی شهرداری در سه ماهه سوم سال جاری خبر داد.

به گزارش نگاه، اصغر آدی بیگ اظهار کرد: شهرداری منطقه ۷ تبریز در کنار اجرای پروژه های متعدد عمرانی خود اقدام به ارائه خدمات محله‌ای کرده و انجام آسفالت‌ریزی های متعدد در نقاط مختلف جنوب غرب تبریز در دستور کار این منطقه قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه آسفالت‌ریزی معابر یکی از دغدغه‌های اصلی مردم است، گفت: البته این موضوع یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری نیز است، از این‌رو با توجه به اهمیت جاده صنعت، آسفالت‌ریزی این منطقه با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال با مساحت ۳۶ هزار متر مربع برای رفاه صاحبان صنایع و میهمان گرامی که به این کارخانجات مراجعه می‌کند، انجام گرفت.

شهردار منطقه ۷ تبریز با اشاره به پیشرفت فیزیکی بازارچه صمدی، عنوان کرد: بازارچه محلی در خیابان شهید صمدی با هدف ایجاد رفاه شهروندان و توسعه امکانات در سطح محلات و پیشگیری از سفرهای داخل شهری در ابعاد ۵۰۰ مترمربع در حال احداث است.

وی اعتبار احداث این بازارچه محلی را ۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: این بازارچه در ۳۲ غرفه با ابعاد سه در سه در حال احداث است و سازه این بازارچه، اسکلت آماده فلزی بوده و پیش بینی شده است که اطراف بازارچه محلی در ۲۰۰ متر مربع محوطه سازی و تبدیل به پیاده راه شود.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از تداوم احداث بازارچه محلی با اجرای بتن ریزی فونداسیون در کوی لاله خبر داد افزود: اجرای این پروژه در زمینی به مساحت ۱۳۷۵متر مربع و اعتبار بیش از ۱۴۱ میلیارد ریال آغاز شده در مرحله اجرای بتن ریزی فونداسیون با شتاب پیش می رود.

وی افزود: بازارچه محلی در راستای اجرای طرح های محله محور و توانمندسازی محلات و  با هدف ایجاد رفاه شهروندان و توسعه امکانات در سطح محلات و پیشگیری از سفرهای داخل شهری احداث می شود.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از پیشرفت فیزیکی ساخت خانه «مادر و کودک» در شهرک نور خبر داد و یادآوری کرد: خانه «مادر و کودک» در یک طبقه و نیم و با اعتبار ۱۳۰ میلیارد ریال در حال احداث است.


وی افزود: این پروژه در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع در حال اجرا است.

شهردار منطقه ۷ تبریز عنوان کرد: خانه «مادر و کودک» دارای خانه فیلم، خانه کاردستی و اتاق های آموزشی مخصوص کودکان و همچنین دارای محوطه پلیس است.

شهرداری منطقه ۷ تبریز در ادامه با اشاره به احداث خانه مادر و کودک در رواسان با زیربنای ۱۹۰متر مربع، گفت: این خانه در یک طبقه و با اعتبار ۲۱  میلیارد ریال در حال احداث است.

آدی بیگ  افزود: این پروژه دارای ۷ اتاق و یک سالن بوده و از اتاق ها برای تماشای فیلم و آموزش و ….. استفاده خواهد شد.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه از اجرای عملیات احداث ۵۰۰ متر طولی مسیر پیاده‌راه در خیابان فجر (نگارستان) خبر داد و افزود: در راستای تحقق شعار انسان‌محور بودن معابر تبریز، اجرای پروژه پیاده راه خیابان فجر(نگارستان) در دستور کار شهرداری منطقه ۷ تبریز قرار گرفته است.

آدی بیگ با اشاره به این که طول این پیاده راه ۵۰۰ متر است، افزود: برآورد اولیه اعتبار این پروژه ۱۵۰ میلیارد ریال است و این پروژه در دست اجرا است.
شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه با اشاره به مسیرگشایی خیابان شهید صمدی گفت : این پروژه به مساحت ۶۵ هزارمتر مربع، در فاز اول با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال در مرحله تملک می باشد.

وی یادآوری کرد: این پروژه از پروژه های تاثیرگذار در جنوب غرب تبریز است و هدف از اجرای این پروژه کنترل و مدیریت بار ترافیکی این محور، علی الخصوص بار ترافیکی ناشی از ورودی خودروهایی که از سهند وارد تبریز می شوند.

شهردار منطقه ۷ تبریز در ادامه با اشاره به احداث دیوار سنگی در کوی سوسنگرد رسالت، افزود: هدف از این پروژه مقاوم سازی پارک طولی و فضای سبز حاشیه آن و کانال موجود در امتداد پارک تلاش است.

آدی بیگ ادامه داد: این دیوار به طول ۶۰۰ متر و ارتفاع چهار متر و با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال در حال ساخت است.

آدی بیگ در ادامه با اشاره به اجرا و نصب پایه های هند ریل‌های پل تراکتورسازی ، افزود: کار هند ریل‌های روی پل تراکتور ( نرده های روی پل) به نوعی حفاظ در برابر سقوط خودروها می‌باشد که بطول ۹۰۰ متر در حال اجرا بوده و اعتبار تخصیص یافته بر این پروژه ۴۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

وی خاطرنشان کرد: این هند ریل‌های روی پل در حال ساخت و تولید پایه های نرده ها توسط پیمانکار مربوطه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در حال اجراست.
شهردار منطقه ۷ تبریز همچنین از عملیات لایروبی و کف سازی کانال کرجان در راستای رفع مشکلات چندین ساله اهالی آخماقیه خبر داد و افزود: تجمع زباله، نخاله و آبهای سطحی در این کانال علاوه بر تهدید سلامت شهروندان و جامعه از منظر زیبایی سیمای شهری، ناهنجاری هایی را در منطقه بوجود می آورد که بر اساس تاکیدات لازم نسبت به ساماندهی ان در حال اقدام است.

ادی بیگ عنوان کرد: اجرای لایروبی و پاکسازی کانال‌ کرجان، برای جلوگیری از انتشار ویروس و بوی نامطبوع از اهم موضوعات مورد توجه معاونت خدمات شهری محسوب می شود.

وی ادامه داد: بعد از لایروبی، عملیات اصلاح، مرمت و کف‌سازی در زیر پل جهاد به منظور پیشگیری از بوی نامطبوع حاصل از تجمع لجن در این قسمت با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال، آغاز شده و پیش بینی می شود با تکمیل این عملیات بخشی از مطالبات چندین ساله اهالی رفع گردد.

آدی بیگ در پایان متذکر شد: ایجاد رفاه برای شهروندان مهم ترین دغدغه مدیریت شهری است.

در ادامه شهردار منطقه ۷ تبریز از احداث پل کابلی عابر پیاده با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال در ورودی اتوبان شهید کسائی خبر داد و افزود: کار طراحی این پل انجام شده و در مرحله مناقصه است.

آدی‌بیگ اظهار کرد: احداث پل عابر پیاده در نقاط پرتردد سطح حوزه به‌ منظور تسهیل در تردد، حفظ ایمنی شهروندان و کاهش مخاطرات ترافیکی یکی از اقدامات اساسی است که توسط شهرداری منطقه ۷ تبریز همواره دنبال می شود.

وی بیان کرد: پل کابلی عابر پیاده طراحی شده برای اجرا در ورودی اتوبان شهید کسائی است که از نظر زیبایی شهری یک طرح بسیار ویژه در شان تبریز و به عنوان یک نماد در ورودی جنوب غرب تبریز زیبایی خاصی به این نقطه از شهر خواهد بخشید.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × سه =