کد خبر : 30570
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

جنس کار فرهنگی ایجابی است / استعفا دادم

جنس کار فرهنگی ایجابی است / استعفا دادم

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز گفت: حتی اگر شهردار و شورا هم تصمیم بگیرند که ادامه بدهم تصورم این است که حضورم مثمرثمر نخواهد بود چرا که معتقدم جنس کار فرهنگی ایجابی است و عین نقش زدن است بر روی پارچه که قبل از زدن نقش باید هر نوع چرک و کدورت روی پارچه را پاک کرد.

به گزارش نگاه، “رسول جوان علی آذر” در گفتگویی با نصر از خبر استعفای خود خبرداد و گفت: تصمیمم قطعی است و می‌خواهم این موقعیت را تحویل بدهم، امکان دارد آقای شهردار طبق اختیارات خود بنده را در جای دیگری به کار بگیرند اما مستحضرید که فضای موجود در شورای شهر جوری است که احساس می‌کنم ماندن و ادامه دادن به نفع شهر و شهروندان نیست.
وی ادامه داد: شهروندان دنبال آرامش هستند، منتظر اخبار شاد و هم افزایی مسئولین هستند، عملا غیر از این جز ایجاد فضای ناراحتی و یاس و ناامیدی چیز دیگری نمی‌تواند داشته باشد.
وی تاکید کرد: حتی اگر شهردار و شورا هم تصمیم بگیرند که ادامه بدهم تصورم این است که حضورم مثمرثمر نخواهد بود چرا که معتقدم جنس کار فرهنگی ایجابی است و عین نقش زدن است بر روی پارچه که قبل از زدن نقش باید هر نوع چرک و کدورت روی پارچه را پاک کرد، در این فضای کدر نمی‌توان سیمای شهر و شهروندان را گل شادی و لبخند رضایت آورد.
وی در پاسخ به اینکه اگر شهردار در جای دیگری وی را به کار بگیرد، گفت: افتخارم این است که معلم هستم، اینکه آقای شهردار به بنده اعتماد کردند و این سازمان را پیشنهاد دادند اگر غیر از اینجا بود قطعا قبول نمیکردم، معتقد هستم باید در کار تخصصی مشغول باشم نه در جای دیگری که تخصص ندارم.
جوانعلی آذر درباره برنامه چهار ساله خود برای این سازمان توضیح داد: زمانی که پیشنهاد این سازمان به بنده مطرح شد در بازه یک ماهه طبق دغدغه هایی که قبلا بعنوان یک شهروند داشتم، طراحی اولیه ای برای ۴ سال نوشته بودم به ایجاد شهری در طراز انقلاب اسلامی و شهر خوب که بنام شهر بهشت نیز معروف بود داشتم.
وی اضافه کرد: در جلسات خصوصی نیز برای همکاران گفته بودم، شهر بهشت شهروندان ایمانی، سلامت و سلام در بعد فرهنگی، اجتماعی دارد، پلان اول این طرح “حال خوب” بنام جشنواره سیب بود، تلاش داشتیم ذهن و دل مردم را فارغ از جهت گیری های سیاسی در ذیل یک دغدغه مشترک جمع کنیم.
وی تصریح کرد: تصورم بر این است که اگر تمام بدنه شهرداری وارد این فضا شوند و سایر ارگان های شهری همراه باشند می‌توانیم تمام مردم را به موضوع حال خوب دعوت کنیم، این مقدمه ای بر سال های دیگر بود تا سال آینده بتوانیم جشنواره سلام را اجرا کنیم.
جوانعلی آذر گفت: سال سوم نیز جشنواره سپاسگزاری در برنامه ۴ ساله خود داشتم، این برنامه ها در راستای تعالیم دینی و انسانی بود که هر کدام از این برنامه ها را می‌توان در فضای هم افزایی و هر سال بخشی از این فرایند را جلو ببریم، منابع این برنامه چهار ساله نهج البلاغه، قرآن و صحيفه سجادیه بود.
وی خاطرنشان کرد: برای شهدا یک شهر بدهکاریم، آنها حریم کشور را حفظ کردند، حفظ حرم به عهده ما است، شهدا از ما سوال خواهند کرد که شما بعنوان مسئول چه کرده اید.
وی گفت: مردم از جنگ بی پایان برای هیچ خسته اند، در طول انقلاب اسلامی جناح ها با یکدیگر در جدل بوده اند، دوستان زیادی برایم گفتند بمانم و تا آخر بجنگم اما جنگ برای که و چرا؟ اگر قرار است برای آرامش بجنگم، آرامش با این جدل ها نمی‌آید، برای اینکه جدل ها و گفتگو های بی نتیجه تلخ را پایان دهم، بر خود دانستم تا همینجا نقطه بگذارم!
وی در پایان گفت: شهر با من ها درست نمی‌شود باید با ما و خرد جمعی اداره شود.
انتهای پیام/

2.9/5 - (7 امتیاز)
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =