کد خبر : 42546
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۹:۵۹

جذب بیش از ۴۷ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی

جذب بیش از ۴۷ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در آذربایجان شرقی
ماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی از رشد سرمایه گذاری خارجی در این استان در سال ۱۴۰۲ خبرداد و گفت: سال گذشته ۴۷.۶۱ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای ۱۳ طرح جذب شد.

به گزارش نگاه، واقف بهروزی روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرمایه‌گذاری خارجی یکی از ارکان مهم توسعه و پیشرفت است از این رو نگاه تخصصی به این مقوله، یکی از اهداف مهم در توسعه اقتصادی آذربایجان‌شرقی به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: طراحی و پیاده‌سازی اطلس سرمایه‌گذاری با اشتراک‌گذاری لایه‌های اطلاعات مکانی با هدف هدایت سرمایه‌گذار و همچنین هوشمندسازی جذب و مدیریت سرمایه‌گذاری، از جمله اقداماتی بود که در سال گذشته برای توسعه استان انجام یافت.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان‌شرقی، اضافه کرد: شناسایی ۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، گردشگری، خدمات و درج آن‌ها در بانک اطلاعاتی سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران به منظور بازاریابی بین‌المللی آن‌ها، از دیگر اقداماتی بود که در سال ۱۴۰۲ انجام شد.

بهروزی خاطرنشان کرد: طرح‌های سرمایه‌گذاری خارجی پس از شناسایی و شروع، مورد نظارت هم قرار می‌گیرد، از این رو ۴۴۱ مورد نظارت بر اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از طریق برگزاری جلسات و انجام مکاتبات با دستگاه‌های استانی و ملی انجام یافته است.

نماینده وزیر اقتصاد در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه در اولویت استان قرار دارد، گفت: اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی به منظور بازاریابی بین‌المللی و معرفی ظرفیت‌های اقتصادی استان و همچنین با هدف جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان، در صدد تقویت دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه و منطقه بوده و است و در همین راستا و در سال ۱۴۰۲، اعزام هیئت‌های اقتصادی به فدراسیون روسیه (جمهوری تاتارستان) و پذیرش ۶ هیئت اقتصادی از کشورهای مختلف از جمله اقداماتی بود که در زمینه مناسبات اقتصادی با کشورهای منطقه انجام گرفته است.

در آذربایجان شرقی بیش از چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و تولیدی مشغول فعالیت هستند و یک شهرک صنعتی مختص سرمایه گذاری خارجی به طور انحصاری در این استان فعالیت می کند.

۲۴ شریک خارجی از کشورهای مختلف در شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی از جمله شهرک سرمایه گذاری خارجی فعالیت می کنند، عمده سرمایه گذاران خارجی مستقر در شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی از کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و ایرانیان مقیم آمریکا هستند.

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده + سه =