کد خبر : 17469
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴

تکاپوی ماشین سازان برای جذب دروازه بان و مهاجم

تکاپوی ماشین سازان برای جذب دروازه بان و مهاجم

تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز که خود را برای حضور در لیگ برتر فصل جدید آماده می‌کند، در پست‌های دروازه‌بانی و مهاجم به مشکل خورده و برای یافتن بازیکن زبده در این دو پست به تکاپو افتاده است. به گزارش آژانس خبری «سهند»، به نقل از ایرنا، در حالیکه اکثر تیم های حاضر در لیگ برتر

تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز که خود را برای حضور در لیگ برتر فصل جدید آماده می‌کند، در پست‌های دروازه‌بانی و مهاجم به مشکل خورده و برای یافتن بازیکن زبده در این دو پست به تکاپو افتاده است.

به گزارش آژانس خبری «سهند»، به نقل از ایرنا، در حالیکه اکثر تیم های حاضر در لیگ برتر مهمترین و اصلی ترین هدف خود در جذب بازیکن را از پست دروازه بانی شروع می کنند، متاسفانه مسئولان باشگاه ماشین سازی در این زمینه تعلل کرده و تاکنون نتوانسته اند در این پست مهم و تاثیرگذار نفری حتی در سطح دسته یکی جذب کنند.

در حالیکه تیم فوتبال ماشین سازی فصل گذشته، «دخسوس»، یکی از دروازه بانان خوب لیگ برتر در سال های قبل، را در اختیار  داشت، بنا به دلایلی نامعلوم این بازیکن تعیین کننده را به راحتی از دست داد، اما در ادامه مدیران و کادر فنی از جذب گلری به مراتب پایین تر از سطح دخسوس عاجز ماندند.

بازی دوستانه ماشین سازی مقابل استقلال که با چهار گل به نفع تیم تهرانی خاتمه یافت، به وضوح مشکلات دروازه بانی تیم سبزقباهای تبریز را به رخ کشید که طی آن گلر قیرقیزستانی نیز که به تازگی جذب شده بود و کادرفنی امید زیادی به حل مشکلات این پست توسط او داشت، آب پاکی به دست مدیران و سرمربی تیم ریخت تا بلافاصله عذر این بازیکن در ماشین سازی خواسته شود.

با توجه به تخصص رسول خطیبی و ذکاوت نفراتی چون باغ آبادی در کادر فنی ماشین سازی در  زمینه استعدادیابی، می توان نفرات جوان و آینده داری برای حراست از دروازه این تیم برای فصل جدید انتخاب کرد که این انتخاب می تواند از نفرات بومی، تیم های دسته اولی و حتی دسته های پایین تر باشد.

در کنار مشکلات پست دروازه بانی، نداشتن مهاجم نوک تاثیرگذار و گلزن از دیگر چالش های ماشین سازی برای شروع فصل جدید لیگ برتر است که مدیران و کادرفنی باشگاه در این حوزه نیز تعلل کرده و هنوز نفری برای این پست مهم جذب نکرده اند که ادامه این روند ماشین سازی را با مشکلات عدیده مواجه خواهد کرد.

از دست دادن رضا خالقی فر در این پست و استخدام بابک مرادی چندان برای پوشش ضعف خط تهاجمی ماشین سازی موثر نخواهد بود، چون عملکرد فصل گذشته این دو بازیکن قابل مقایسه نیست، هر چند سن و سال مرادی بر خالقی فر برتری دارد. 

البته فرید بهزادکریمی نیز به عنوان مهاجم از فصل گذشته همراه ماشین سازان است، اما این بازیکن پرفروغ سه چهار فصل قبل نشانه ای از آن سال ها ندارد و عملکرد بسیار ضعیف این بازیکن در فصل گذشته نگرانی های تیم سبز تبریز را افزایش می دهد.

سرمربی ماشین سازی با اذعان به وجود مشکلات در پست های دروازه بانی و فوروارد، گفت: در هر دو مورد مشکل داریم اما تلاش می کنیم ظرف روزهای آینده  با جذب نفرات بهتر ضعفهای موجود را کاهش دهیم.

رسول خطیبی با اشاره به شکست تیمش مقابل استقلال تهران، اظهار داشت: هدف از برگزاری دیدارهای تدارکاتی محک زدن تمامی بازیکنان و شناسایی نقاط ضعف تیم است و بر همین اساس کسب نتیجه در اولویت نیست.

وی با اشاره به حضور «پاول ماتیاش» در درون دروازه‌ ماشین سازی در این بازی، گفت: این بازیکن به عنوان دروازه‌بان تستی در تمرینات هفته‌های اخیر حضور داشت و تصمیم گرفتیم در این بازی توانایی‌های او را محک بزنیم که متاسفانه نتوانست نظرمان را جلب کند.

خطیبی، ترکیب ماشین سازی برای فصل جدید را جوان و با انگیزه توصیف و اضافه کرد: در بازی مقابل استقلال که تیم قدرتمندی است و به آمادگی مطلوبی دست یافته است، تلاش کردیم بازیکنان اغلب جوان‌ تیم را آزمایش کنیم تا تجربه بازی مقابل تیم های بزرگ را کسب کنند.

وی یادآوری کرد: در حال حاضر به همراه مدیران باشگاه و اعضای کادرفنی به دنبال جذب یک دروازه بان و یک مهاجم شش دانگ هستیم تا نگرانی ها در این دو پست را از بین ببریم و برای شروع رقابت های لیگ برتر فصل جدید با آمادگی وارد مسابقات شویم.

امید است مدیریت و کادرفنی ماشین سازی با درک موقعیت ویژه این تیم قدیمی و دوست داشتنی، حداکثر توان خود را برای جذب بازیکنان مفید و موثر به کار بگیرند تا سپردن هدایت این تیم به مربیان بومی موجب پشیمانی نشود.

تیم فوتبال ماشین سازی تبریز فصل قبل لیگ برتر باشگاه های کشور را با جایگاه سیزدهمی به پایان برد؛ البته این تیم از نظر متوقف کردن تیم های مدعی قهرمانی و کسب نتیجه مساوی در فصل قبل رکوردار بود. 

تیم فوتبال ماشین سازی تبریز که در بین فوتبال دوستان این شهر به «سبزقباها» معروف است، با حدود ۵ دهه سابقه از تیم های قدیمی و ریشه دار فوتبال ایران است که تاکنون ورزشکاران بزرگی را پرورش و به فوتبال کشورمان عرضه کرده است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =