کد خبر : 8731
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳

تنها ۱۶ درصد کاربران تلگرام تولید محتوا می‌کنند/ در تلگرام ۳۵ درصد کاربر فوروارد کار داریم!

تنها ۱۶ درصد کاربران تلگرام تولید محتوا می‌کنند/ در تلگرام ۳۵ درصد کاربر فوروارد کار داریم!

آوای سهند : رئیس کلینیک ذهن برتر با ارائه آمارهای مربوط به تلگرام، ۷۲ درصد مخاطبان ایرانی تلگرام را مطلب خوان و ۱۶ درصد آنان را تولید کننده محتوا دانست.     به گزارش آوای سهند به نقل از آناج، احمدرضا متین‌فر ظهر امروز در نخستین همایش رسانه و تبلیغ دین که در سالن اجتماعات

آوای سهند : رئیس کلینیک ذهن برتر با ارائه آمارهای مربوط به تلگرام، ۷۲ درصد مخاطبان ایرانی تلگرام را مطلب خوان و ۱۶ درصد آنان را تولید کننده محتوا دانست.

 

 

به گزارش آوای سهند به نقل از آناج، احمدرضا متین‌فر ظهر امروز در نخستین همایش رسانه و تبلیغ دین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیعات اسلامی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: در تهران نخستین کلینک ترک اعتیاد فضای مجازی راه‌اندازی گردیده که در هفت استان از جمله آذربایجان‌شرقی نیز این کلینیک افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه چهل درصد تراکم داده مربوط به تلگرام در میان ۵۲ میلیون ایرانی را محتوای جوک و لطیفه تشکیل می‌دهد، خاطرنشان ساخت: بیش از ۶۰ درصد ساعتی که بیشتر ایرانیان به تلگرام متصل شده‌اند‌ ساعت ۸ تا ۱۲ شب بوده است، یعنی زمانی که در منزل و در کنار خانواده هستید.

رئیس کلینیک ذهن برتر با اعلام اینکه جنس محتوا و مکان محتوا نکته‌ی بعدی است، تصریح کرد: کاربران ۷۲ درصد فقط مطلب را می‌بینند، ۳۵ درصد فوروارد کار هستند و تنها ۱۶ درصد تولید کننده می‌باشند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه را هیولا و فیل مولوی تعبیر کردن و کمپین شکستن موبایل راهبرد ما در این فضا نیست، توضیح داد: راهبرد ما خروج از حالت انفعال در عرصه فضای مجازی می‌باشد، جناح مومن انقلابی باید تحولی هوشمندانه در عرصه رسانه داشته باشد، به‌طوریکه دشمن را بیرون براند و بتاراند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) با اشاره به منویات رهبری در خصوص اهمیت فضای مجازی، اذعان داشت: رهبری بارها فرموده‌اند که در این بُرهه نمی‌شود فضای مجازی را نادیده گرفت و هرکسی جلوی این فضا را بگیرد بی عقل است؛ ممانعت از رخنه‌های آسیب‌های و مقابله با تهاجم همه جانبه فرهنگی، حکم انتصابی است که رهبری در خصوص فصای مجازی صادر کرده‌اند.

وی متذکر شد: صرف پرداختن به حوزه‌ی تهدید فضای مجازی ما را در لاک دفاعی فرو می‌برد و نمی‌توانیم از فرصت‌های این فضا بهره ببریم، اگر قرار است تبلیغ دین در حوزه رسانه داشته باشیم باید به ابزار و سلاح این عرصه که همان سواد رسانه‌ای است، مجهز شویم.

این استاد دانشگاه فضای مجازی را محیطی پویا دانست و خاطرنشان کرد: فضای مجازی توانایی تحمیل رفتار دارد و مرزهای فیزیکی را از بین می‌برد، به طور مثال برخورد یک پلیس زن با یک فرد را با قدرت بازنشر به حدی پیش می‌برد که رئیس پلیس مجبور به غدرخواهی می‌شود.

وی شبکه‌سازی، فرهنگ سازی، جریان سازی، گردش آزاد اطلاعات و حوزه کنترل و نظارت را از کارکردهای فضای مجازی بر اساس تحقیقات محققان و دانشمندان برشمرد و گفت: تبلیع دین باید با تمرکز به خانواده باشد که خصلت‌‌های اساسی و الگوهای ارزشی در آنجا اتفاق می‌افتد.

متین‌فر با اشاره به اینکه تغییر ارزش‌ها و پیدایش ارزشی جدید و متعارض در حال اتفاق است، اظهار داشت: در این صورت ارزش‌های بنیادین و عرفی و هنجارها منجر به سبک زندگی نوین می‌شود، در حالی که جای سبک زندگی دینی و فاخر در تبلیغات خالی است.

وی ادامه داد: سی قسمت در یک سریال تلویزیونی خانمی با پوشش چادر را نشان می‌دهد که در احقاق حقوق خود در اجتماع دچار مشکل است، این تغییر در ارزش‌ها منجر به ایجاد هنجارهای جدید و در نتیجه گزینش سبک جدیدی برای زندگی می‌شود، در نتیجه تغییر نظام ارزشی جامعه مشروعیت زدایی از حاکمیت است و تنها نطامی را مشروع می‌داند که با ارزش‌های او همخوانی و تطابق داشته باشد.

رئیس کلینیک ذهن برتر با طرح این سوال که چگونه می‌توانیم افراد جامعه خود را در مقابل تاثیرات منفی و ناخواسته رسانه‌های فضای مجازی معصوم نگه داریم، اذعان کرد: فیلتر اشتباه‌ترین راه ممکن است، باید فضا را به گونه‌ای پیش برد که مردم خود دست به انتخاب بزنند، روشنگری انجام دهیم و حق انتخاب را به خود کاربر بدهیم که آیا می‌خواهید در فضایی چون تلگرام بمانید که هر حرکت به نفع دشمن تمام می‌شود و یا باید به ابزارهای داخلی رجوع کرد؟

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج + نوزده =