کد خبر : 276
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ - ۹:۵۸

تقدیر معاون فرهنگی آستان قدس علوی از خدمات گسترده شهرداری تبریز در اجتماع اربعین حسینی

تقدیر معاون فرهنگی آستان قدس علوی از خدمات گسترده شهرداری تبریز در اجتماع اربعین حسینی

مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز با معاون فرهنگی و مدیر ارتباطات آستان قدس علوی دیدار و گفتگو کرد. میراعتماد عمادی در دیدار با دکتر یوسف زید با اشاره به سابقه عشق و ارادت آذربایجان و تبریز به ائمه معصومین(ع) اظهار داشت: تبریز نخستین پایتخت جهان تشیع و مهد عالمان و مجاهدان بوده و سه

مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز با معاون فرهنگی و مدیر ارتباطات آستان قدس علوی دیدار و گفتگو کرد.

میراعتماد عمادی در دیدار با دکتر یوسف زید با اشاره به سابقه عشق و ارادت آذربایجان و تبریز به ائمه معصومین(ع) اظهار داشت: تبریز نخستین پایتخت جهان تشیع و مهد عالمان و مجاهدان بوده و سه علامه نامی آن، نقش اثرگذار در تبیین مبانی فکری مکتب اسلام و تشیع داشته‌اند.

وی با بیان این‌که امروز با چنین پیشینه‌ درخشانی، تبریز و کربلای معلی به افتخار خواهرخواندگی یکدیگر نایل شده‌اند، اضافه کرد: پیوند تبریز و کربلا، می‌تواند زمینه‌‌ساز توسعه همکاری ها با سایر بلاد مقدسه عراق از جمله نجف اشرف باشد.
عمادی متذکر شد: در همین راستا، از همکاری‌های فرهنگی با نجف اشرف و آستان قدس علوی استقبال می‌کنیم و مصمم هستیم با تقویت ارتباطات دو شهر، شاهد اجرای برنامه‌های مشترک در تبریز و نجف باشیم.
دکتر یوسف زید، معاون فرهنگی و مدیر ارتباطات آستان قدس علوی نیز در این دیدار با اشاره به این‌که نام تبریز، یادآور تالیف ماندگار آیت‌الله امینی(ره) است، گفت: این علامه جلیل‌القدر با اثر گرانسنگ خود «الغدیر»، مهم‌ترین سند مکتوب شیعه را در اثبات حقانیت مکتب امیرالمومنین(ع) آفریده‌است.
وی با ارزشمند خواندن خواهرخواندگی تبریز و کربلا گفت: امیدواریم این اتفاق مبارک، مقدمه‌ای برای تقویت همکاری‌ مدیریت‌های سایر شهرهای ایران و عراق باشد.
زید، همچنین با تقدیر از برنامه‌های گسترده شهرداری تبریز در یک ماه اخیر در عراق گفت: شهرداری تبریز از مجموعه‌های پیشتاز کشور ایران در اجرای برنامه‌های مشارکتی اربعین حسینی بوده و اقدامات گسترده خدماتی، فرهنگی و رفاهی خود را از هفته‌ها پیش، از محدوده مرز دو کشور تا کربلای معلی به اجرا گذاشته است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − پنج =