کد خبر : 3457
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۷:۵۰

تعداد شرکت های قیرسازی در استان ۱۴ واحد است/ نفت مجانی دریافت نمی کنیم که قیر رایگان بدهیم

تعداد شرکت های قیرسازی در استان ۱۴ واحد است/ نفت مجانی دریافت نمی کنیم که قیر رایگان بدهیم

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: این شرکت نفت مجانی دریافت نمی کند و موظف به ارائه خوراک رایگان نیست ولی برای حل مشکل ارگان های مسئول توسعه راه و شهرسازی و غیره آماده است قیر تهاتری ارائه کند. به گزارش نگاه غلامرضا باقری دیزج در گقتگو با خبرنگاران افزود: بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۵،

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تبریز گفت: این شرکت نفت مجانی دریافت نمی کند و موظف به ارائه خوراک رایگان نیست ولی برای حل مشکل ارگان های مسئول توسعه راه و شهرسازی و غیره آماده است قیر تهاتری ارائه کند.

 تعداد شرکت های قیرسازی در استان 14 واحد است/  نفت مجانی دریافت نمی کنیم که قیر رایگان بدهیم

به گزارش نگاه غلامرضا باقری دیزج در گقتگو با خبرنگاران افزود: بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۵، وزارت نفت موظف است از طریق شرکت های دولتی تابعه خود قیر رایگان به این شرکت ها ارایه دهد.

وی در پاسخ به ادعای قیر سازان مبنی برلزوم تحویل خوراک قیر رایگان به دلیل نفت مجانی اضافه کرد: این شرکت نفت مجانی دریافت نمی کند و موظف به ارائه خوراک رایگان نیست ولی برای حل مشکل ارگان های مسئول توسعه راه و شهرسازی و غیره آماده است قیر تهاتری ارائه کند.

باقری دیزج اظهار کرد: باوجود اینکه مشمول این قانون نیستیم ولی ۷۰ درصد سهمیه ای را که ناعادلانه می دانیم به صورت رایگان به شرکت های قیرسازی ارائه کرده ایم و طبق توافق به عمل آمده در استانداری تا ۸۵ درصد مقدار مذکور تحویل داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تعداد شرکت های قیرسازی در استان ۱۴ واحد است، گفت: تعداد شرکت های قیرسازی در این منطقه نسبت به سایر استان ها بسیار زیاد است و باید در زمان صدور مجوز نسبت به تامین خوراک آنها نیز توجه می شد.
مدیرعامل پالایشگاه تبریز افزود: میزان سهمیه شرکت پالایش نفت تبریز برای تامین خوراک قیرشرکت های قیرسازی منطقه در سال ۱۳۹۲، ۷۰ هزار تن بود و در سال ۱۳۹۴ به ۲۰۰ هزار تن افزایش یافت و امسال نیز ۲۶۰ هزار تن شده است.

وی با بیان اینکه در سال جاری به دلیل سهمیه ناعادلانه ای که عهده دار شده ایم ۲۰۰ میلیارد ریال خسارت متحمل شده ایم، تاکید کرد: عرضه خوراک قیرسازی رایگان از سال آینده بصورت رایگان به شرکت های قیرسازی امکان پذیر نخواهد بود ولی روزانه یک هزار تن خوراک نقدی عرضه خواهیم نمود.

باقری دیزج خاطرنشان کرد: در صورت اینکه شرکت پالایش نفت تبریز بخشی از خسارت وارده را از محل های قانونی مانند تخفیف مالیاتی دریافت کند در این صورت می توانیم خوراک قیر به صورت رایگان ارائه دهیم.

وی تاکید کرد: اگر امروز مشکل شرکت های قیرسازی مطرح است پالایشگاه تبریزخود یکی از همان شرکت های قیرسازی است و نیازمند حمایت است.

پالایشگاه نفت تبریز، شرکت پالایش نفت ایرانی در جنوب غربی تبریز مستقر است. مراحل اجرایی این پالایشگاه از سال ۱۳۵۳ آغاز و سه سال بعد به پایان رسید.

نفت خام مورد نیاز پالایشگاه تبریز توسط شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و از میدان نفتی اهواز، توسط یک خط لوله ۱۶ اینچ تأمین می‌شود.

شرکت پالایش نفت تبریز دارای ۱۴ واحد پالایش و ۱۰ واحد سرویس‌های جانبی است.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − هفده =