کد خبر : 17000
تاریخ انتشار : شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۷:۵۸

تراکتور می تواند پروسه حضور بانوان در استادیوم را استارت بزند

تراکتور می تواند پروسه حضور بانوان در استادیوم را استارت بزند

باشگاه های خصوصی کشور در این زمینه می توانند پیشقدم باشند و با توجه به محدودیت باشگاه های دولتی در برخی مسائل، تراکتور و دیگر باشگاه های خصوصی دست بازتری نسبت به تیم های دولتی خواهند داشت. تبریزمن_ سرویس ورزشی: مسئله حضور بانوان در استادیوم چند سالی است که نقل محافل ورزشی و سیاسی کشور شده

باشگاه های خصوصی کشور در این زمینه می توانند پیشقدم باشند و با توجه به محدودیت باشگاه های دولتی در برخی مسائل، تراکتور و دیگر باشگاه های خصوصی دست بازتری نسبت به تیم های دولتی خواهند داشت.

تبریزمن_ سرویس ورزشی: مسئله حضور بانوان در استادیوم چند سالی است که نقل محافل ورزشی و سیاسی کشور شده است. البته پرداخت سیاسیون به این موضوع بیشتر نگاهی ابزاری و در راستای کسب آرای بانوان به عنوان جمعیت تأثیرگذار در انتخابات اتفاق می افتد.

با وجود تأکید صریح فیفا و ای. اف. سی برای حضور بانوان در استادیوم های فوتبال، هنوز قانون و ساز وکاری در این باره تدوین نشده است و گمانه زنی ها از علت تعویق برگزاری لیگ برتر به خاطر این موضوع حکایت دارند.

مدیرعامل ذوب آهن، در صفحه شخصی خود تلویحا این موضوع را دلیل اصلی تعویق لیگ اعلام کرده و وضعیت استادیوم ها را بهانه ای برای پوشش این مسئله دانسته است.

البته بانوان علاقمند به فوتبال در مقاطعی خاص و آن هم به صورت سلکشن و گزینشی در استادیوم و دیدارهای دوستانه تیم ملی حضور داشته اند، ولی آنچه که مسلم است تأکید فیفا برای حضور بانوان در مسابقات رسمی باشگاهی و ملی است که گویا شرط عدم تعلیق فوتبال ایران نیز همین مورد حضور بانوان تماشاگر در استادیوم است.


در کنار این تماشاگران زن خارجی نیز بارها در استادیوم های کشور حضور یافته اند و بدون هیچ مشکلی به تماشای فوتبال پرداخته اند.

تراکتور آذربایجان به عنوان باشگاهی فرهنگی و ورزشی و هواداران فهیم و پرشور آن که نقش بسزایی در شکل گیری شور و نشاط اجتماعی دارند، و بارها حمایت خود از حضور بانوان در استادیوم ها را فریاد زده اند، که می تواند عنوان (اولین) دیگری برای کهن شهر تبریز کسب کند.

باشگاه تراکتور و استادیوم یادگار امام تبریز می تواند پایلوت طرح حضور بانوان در استادیوم های کشور باشد و در صورت کسب رضایت مسئولین فیفا از یک طرف و نهادهای نظارتی کشور از سوی دیگر، باشگاه ها و شهرهای دیگر کشور نیز به تأسی از تراکتور اقدام به تسهیل حضور بانوان کشور در استادیوم ها بکنند.

تمرینات تراکتور، می تواند تمرینی برای حضور بانوان در محیط های ورزشی فوتبالی باشد. البته سالها قبل این امکان برای بانوان هوادار تراکتور وجود داشت و آنها گه گداری در تمرینات تراکتور حضور می یافتند، ولی هم اکنون که فوتبال ما در معرض تعلیق قرار گرفته است، می توان با برنامه خاص و از پیش تعیین شده، شرایط حضور بانوان در تمرینات تیم و سپس حضور در استادیوم را مهیا نمود.

باشگاه های خصوصی کشور در این زمینه می توانند پیشقدم باشند و با توجه به محدودیت باشگاه های دولتی در برخی مسائل، تراکتور و دیگر باشگاه های خصوصی دست بازتری نسبت به تیم های دولتی خواهند داشت.

استارت این کار از تبریز و باشگاه خصوصی تراکتور، قطعا امتیاز ویژه ای برای محمدرضا زنوزی به عنوان مالک خصوصی فوتبال ایران خواهد بود که می تواند با حمایت فدراسیون تسهیل گر حضور بانوان بوده و خدمتی بزرگ به فوتبال ایران در راستای ممانعت از تعلیق آن توسط نهادهای بین المللی فوتبال باشد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 3 =