کد خبر : 42777
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰

در نخستین روزهای سال جدید و با پیگیری‌های هفتگی استاندار اردبیل در پایتخت؛

تخصیص ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل – میانه

تخصیص ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل – میانه
پروژه راه آهن اردبیل این روزها در حالی مراحل نهایی را طی می‌کند که در جریان پیگیری‌های هفتگی سید حامد عاملی استاندار اردبیل برای تامین مالی این پروژه مهم ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافت.

به گزارش نگاه، پیگیری رفع مسائل و مشکلات و تأمین نیازمندی‌های استان از پایتخت، جزو برنامه‌های هفتگی سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل است که این برنامه در سال جدید هم ادامه یافت.

در جریان این پیگیری‌ها برای پروژه‌های مختلف از جمله ابرپروژه راه‌آهن اردبیل – میانه، ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به این پروژه تخصیص یافت.

این در حالی است که در سال گذشته نیز بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه راه‌آهن اردبیل – میانه تزریق شده بود.

پروژه راه آهن اردبیل که نزدیک به ۲ دهه از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته است، این روزها در مراحل نهایی قرار دارد و انتظار می‌رود در نیمه اول سال جاری به بهره برداری برسد.

در دولت سیزدهم بخش‌های گلوگاهی و سخت‌گذر این پروژه اجرا شد و طبق اظهارات داود شایقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اربیل تنها سال گذشته با جذب ۱۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه راه آهن اردبیل میانه شاهد رشد ۲۱۵ درصدی اعتبارات این پروژه بودیم.

به گزارش ایرنا استان مرزی اردبیل می‌تواند در ترانزیت بار و کالا به همسایگان شمالی نقش موثری داشته باشد، این امر به‌ویژه در چهارچوب سیاست همسایگی و گسترش تعامل با کشورهای منطقه حائز اهمیت است و از این جهت تسریع در عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل – میانه و ادامه آن به نقطه مرزی در پارس‌آباد می‌تواند آورده‌های زیادی برای اقتصاد ایران به همراه داشته باشد.

نکته مهم اینکه به لحاظ جغرافیایی فاصله اردبیل تا پارس‌آباد از نظر توپوگرافی پیچیدگی زیادی ندارد و در مقایسه با سایر پروژه‌های مطرح هزینه‌های تملک اراضی هم در آن بسیار پایین است.

سرعت بخشی به راه‌آهن اردبیل – میانه در دولت سیزدهم این امید را ایجاد کرده است که با ادامه آن به سمت پارس‌آباد، اردبیل سهم شایسته‌ای از اقتصاد ملی و منطقه‌ای کسب کند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + پنج =