کد خبر : 14449
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۸:۰۴

تحقق اقتصاد بدون نفت مبتنی بر توسعه گردشگری

تحقق اقتصاد بدون نفت مبتنی بر توسعه گردشگری

استاندار آذربایجان شرقی تحقق اقتصاد بدون نفت را مبتنی بر توسعه گردشگری دانست. به گزارش آوای سهند، عصر امروز آیین “تجلیل از خادمان سفر” آذربایجان شرقی، با حضور استاندار، معاون امور عمرانی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. “محمدرضا پورمحمدی” استاندار آذربایجان‌شرقی در این آیین با بیان اینکه کشور ایران جزو ۵

استاندار آذربایجان شرقی تحقق اقتصاد بدون نفت را مبتنی بر توسعه گردشگری دانست.

به گزارش آوای سهند، عصر امروز آیین “تجلیل از خادمان سفر” آذربایجان شرقی، با حضور استاندار، معاون امور عمرانی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

“محمدرضا پورمحمدی” استاندار آذربایجان‌شرقی در این آیین با بیان اینکه کشور ایران جزو ۵ کشور مطرح دنیا از جهت فرهنگی و تاریخی است، ادامه داد: کشور ایران در کنار فرهنگ و تاریخ اصیل خود دارای منابع غنی است که آن را در منطقه کشوری منحصربفرد ساخته است.

پورمحمدی با اشاره به اینکه سال ۹۵ را می توان  گردشگرپذیرترین سال کشور دانست، ادامه داد: سال ۹۵ شاهد ورود خارجی ۴ میلیون گردشگر خارجی به ایران بودیم، باید توجه داشت که در کنار ظرفیت های غنی کشور می بایست این آمار را افزایش دهیم

وی با بیان اینکه در سال ۲۰۰۰، ۶۵۷ میلیون گردشگر در دنیا وجود داشت که ارزش ارزی آن در سال ۲۰۱۲ به یک میلیارد دلار رسیده بود، افزود:

براساش پیش‌بینی انجام شده در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱/۶ میلیارد گردشگر وجود خواهد داشت که ارزش ارزی آنها به ۲ میلیارد دلار خواهد رسید، از این‌رو ما باید سهم خود از این میزان گردش را احیا سازیم.

پورمحمدی با بیان اینکه تحقق اقتصاد بدون نفت با توجه به گردشگری میسر خواهد بود، افزود: استان آذربایجان‌شرقی به تنهایی دارای ۱۸۰۰ اثر ملی ثبت شده است که می توان با تقویت و معرفی این ظرفیت ها در راستای توسعه گردشگری گام های موثری برداشت.

وی با ابراز تاسف از اینکه یکی از بهترین میراث های فرهنگی خود یعنی مقبره‌الشعرا مورد بی مهری قرار گرفته است، گفت: باید برای این اثر زیبا برنامه‌ریزی کرد، چراکه خیلی از تصاویر و کلیپ های پخش شده، جای خالی مقبره الشعرا را در دل خود دارند.

استاندار آذربایجان شرقی یکی از مهم ترین اولویت  استان را ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: ما موظفیم تا سالانه حداقل ۵۰ هزار شغل ایجاد کنیم که این موضوع را بیشتر به بخش آی تی متمرکز کرده‌ایم چراکه امری لازم و زودبازده است.

“محمداسماعیل سعیدی” نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین، گردشگری و بهره مندی از این ظرفیت را مهم است عنوان کرد و گفت:  تبریز ۲۰۱۸ فرصتی بود تا تبریز داشته‌های خود را به صورت ویترین برای همگان به نمایش بگذارد.

وی با بیان اینکه اقدامات شایسته ای در تبریز ۲۰۱۸ انجام گرفت و نباید در این مورد بی انصافی کرد، گفت: البته نمایندگان در کمیسیون فرهنگی مجلس ۱۰ کمیته برای بررسی موانع و نواقص تشکیل داده‌اند تا این نواقص روشن شده و برای حل آنها تلاش کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به اینکه میزان صادرات غیرنفتی ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بود، تصریح کرد: این یک رقم بسیار خوبی است و باید دست تولیدکنندگان را بوسید ولی باید به سمتی رفت که در گردشگری نیز بیشتر از این آورده داشته باشیم.

سعیدی در پایان اظهار داشت: باید داشته‌های خود را مرور کرده و از آنها استفاده کنیم تا با یک خیزش و جهش جدید، به حد مطلوب برسیم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 − 6 =