کد خبر : 17576
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰

تبریز دارای بالاترین ضریب امنیت/ حل معضل کاهش فشار آب شرب تبریز

تبریز دارای بالاترین ضریب امنیت/ حل معضل کاهش فشار آب شرب تبریز

فرماندار تبریز گفت: شهرستان تبریز از بالاترین ضریب امنیت برخوردار است و این بزرگترین نعمت است چرا که بخش عظیمی از این امنیت به اعتقادات مردم و پایبندی آنها به ارزش های دینی و کشور باز می‌گردد. به گزارش سهند، بهروز مهدوی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت سالروز مشروطه، به نقش تبریز

فرماندار تبریز گفت: شهرستان تبریز از بالاترین ضریب امنیت برخوردار است و این بزرگترین نعمت است چرا که بخش عظیمی از این امنیت به اعتقادات مردم و پایبندی آنها به ارزش های دینی و کشور باز می‌گردد.

به گزارش سهند، بهروز مهدوی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت سالروز مشروطه، به نقش تبریز و آذربایجان در این حادثه تاریخ ساز اشاره کرد و گفت: شهرستان تبریز از نظر اهمیت تاریخی و سیاسی جایگاه خاصی دارد و همچنین نقش آفرین در پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان تبریز شهرستان تبریز، پنج درصد مساحت استان را شامل می شود و جمعیتی بالغ بر ۴۵ درصد کل استان را در خود جای داده است، اظهار داشت: اما متاسفانه به اندازه سهم جمعیت از اعتبارات استانی بهره مند نیستیم، با توجه به سکونت بیش از ۴۵ درصد مردم استان در این شهرستان، باید ۴۵ درصد اعتبارات استانی نیز به رفع مشکلات موجود به تبریز اختصاص یابد.

وی ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی شهرستان تبریز در سالجاری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است و ۲۰۰ پروژه عمرانی در هفته دولت با اعتبار ۳۳۵ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد‌.

وی افزود: برنامه داریم در کمال صداقت و امانت داری با گفتگو و پاسخگویی شفاف، پیگیر مسائل شهری و مردم باشیم، وظیفه اصلی ما حفظ و ایجاد امنیت بوده و بحث پیگیری، نظارت و… از وظایف فرابخشی است.

وی اضافه کرد: شهرستان تبریز از بالاترین ضریب امنیت برخوردار است و این بزرگترین نعمت است چرا که بخش عظیمی از این امنیت به اعتقادات مردم و پایبندی آنها به ارزش های دینی و کشور باز می‌گردد.

فرماندار شهرستان تبریز ضمن اشاره به آغاز تولید و توزیع بنزین یورو ۴ و یورو ۵ در تبریز همزمان با سفر رئیس جمهور به استان و افتتاح چند پروژه دیگر، گفت: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح شد.

وی با یادآوری مشکلات حاصل از بارش های متعدد در اویل سال، اذعان داشت: با سیل سراسری کشور روبرو شدیم، اقدامات اولیه ما، آزادسازی رودخانه هایی بود که به تبریز سرازیر می شد و در کمترین زمان ممکن با بستر سازی و ازاد سازی را انجام دادیم،خوشبختانه این بارش ها سبب افزایش تراز دریاچه ارومیه به اندازه یک متر شد.

مهدوی بیکاری را یکی از مهم ترین مشکل موجود در کشور خواند و اظهار داشت: تا کنون اجازه نداده ایم حتی یک کارگر از محل کار خود به دلیل مشکلات واحد تولیدی اخراج شود و خوشبختانه اقدامات مناسبی در راستای رفع مشکلات مربوط به واحدهای تولیدی مشکل دار انجام شده است.

وی در ادامه سخنان خود به ساماندهی دستفروشان در بخش اصلی شهر و بازار گجیل اشاره کرد و افزود: دستفروشی یک واقعیت اجتماعی است، ساماندهی دستفروشان در تبریز را از جمله وظایف شهرداری تبریز است.

وی ادامه داد: سد معبر به دلیل دستفروشی، توهین به حقوق شهروندی است، سد معبر بازاریان و اصناف در جلو مغازه نیز نباید وجود داشته باشد و شهرداری تبریز باید بر اساس وظایف خود نسبت به اختصاص مکان هایی مشخص برای دستفروشان اقدام نماید.

فرماندار شهرستان تبریز گفت: بازدید های مستمر از مراکز مختلف درمانی، خدماتی، ورزشی، اداری و… انجام داده ایم، همچنین برای رفع نواقص یادگار امام برنامه ریزی کرده ایم.

وی با اشاره به آتش سوزی اخیر در بازار تبریز و اطفا آن در کمتر از ۵ ساعت، بیان کرد: برخی از رسانه های خارج از استان مبنی بر نابودی بازار تبریز در این حادثه خبرسازی کرده بودند، اما تنها یک درصد از بازار، دچار حریق شد و کل بازار تحت تاثیر قرار نگرفت.

وی در خصوص عملیات مرمت بخش هایی که دچار حریق شده بود، گفت: مرمت این بخش آغاز شده است و امیدواریم در مدت زمان وعده داده شده از سوی مسئولان، مجددا به کاربری سابق خود بازگردد.

وی به وضعیت حاشیه نشینی اشاره کرد و افزود:۱۸  محله حاشیه نشینی در شهرستان تبریز وجود دارد که به آنها رسیدگی‌خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه توجه به مرکز و بی توجهی به اطراف شهر باعث مهاجرت می شود، اذعان داشت: بی توجهی به مناطق دورافتاده باعث مهاجرت به تبریز و ایجاد مشکلات و اسیب های اجتماعی ، افزایش حاشیه نشینی و.. می شود.

مهدوی در خصوص عدم رسیدگی به خانه های تاریخی گفت: بی توجهی به خانه های تاریخی را پیگیر هستیم که از اعتبارات سال به ان رسیدیگی شود ،یک میلیارد تخصیص یافته است.

وی در انتها به مشکل کاهش فشار آب شرب در این شهرستان اشاره کرد و افزود: برای رینک بندی اب شرب شهرستان تبریز برنامه ریزی کرده ایم ، کاهش فشار اب در روزهای اخیر به دلیل عدم رینک بندی اب شرب است و مقرر شده است با زون بندی کلانشهر این مشکل را حل کنیم.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =