کد خبر : 21932
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

بیگی: ثبت سفارش ۶۸۰۰ خودرو در نیمه شب در ۲۰ دقیقه/اگر تخلفی دارم منتشر کنید/ لیست امید در قبال عملکرد خود در مجلس پاسخگو باشد

بیگی: ثبت سفارش ۶۸۰۰ خودرو در نیمه شب در ۲۰ دقیقه/اگر تخلفی دارم منتشر کنید/ لیست امید در قبال عملکرد خود در مجلس پاسخگو باشد

نماینده اصولگرای تبریز در مجلس معتقد است، تکلیفی را که از سوی ملت به او سپرده شده به‌طور کامل انجام داده و کارهایی را که به پشتیبانی گروهی مجلس نیاز داشت، به تنهایی به سرانجام رسانده است. خبرگزاری فارس: شاید بتوان احمدعلیرضا بیگی را خبرسازترین چهره نمایندگی آذربایجان‌شرقی نامید. زمانی او را اخلالگر بازار خودرو

نماینده اصولگرای تبریز در مجلس معتقد است، تکلیفی را که از سوی ملت به او سپرده شده به‌طور کامل انجام داده و کارهایی را که به پشتیبانی گروهی مجلس نیاز داشت، به تنهایی به سرانجام رسانده است.

بیگی: ثبت سفارش 6800 خودرو در نیمه شب در 20 دقیقه/اگر تخلفی دارم منتشر کنید/ لیست امید در قبال عملکرد خود در مجلس پاسخگو باشد

خبرگزاری فارس: شاید بتوان احمدعلیرضا بیگی را خبرسازترین چهره نمایندگی آذربایجان‌شرقی نامید.

زمانی او را اخلالگر بازار خودرو می‌نامند و زمانی دیگر اتهام سوءاستفاده از رانت نمایندگی در پیمانکاری یک پروژه را به او می‎زنند.

بیگی، پاسخ شایعه‌پراکنان را در یک جمله خلاصه می‌کند: «هر مدرک و مستندی در ارتباط با تخلفات بنده دارید به مراجع نظارتی ارائه دهید تا با من اگر خطایی کرده‎ام برخورد شود.»

گفت‌وگوی بی‎پرده ما با احمدعلیرضا بیگی در یک فرجه زمانی بسیار فشرده و در یک شرایط نامتعارف هنگام عزیمت وی از یک مسجد به سوی فرودگاه تبریز، در سمند معروف او انجام گرفت. قطعا مطالعه این گفت‎وگوی خاص خالی از لطف نخواهد بود:


*منابع مملکت در اختیار رانت‌خواران

فارس: آقای دکتر ۴۱ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی که حاصل خون‌های پاک هزاران شهید کشور است، می‌گذرد؛ در این مدت مردم با چنگ و دندان همواره حامی آرمان‌های نظام و پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری بودند؛ اما در برخی روزها اخبار خوبی نمی‌شنویم؛ فکر می‌کنید علت چیست؟

موضوع این است مردم احساس نمی‌کنند که نتیجه عملکرد دولت به نفع و مصلحت آنهاست.مردم چاه‌های نفت، جنگل‌ها، دریاها، معادن و عمر جوانانشان را به دولت سپرده‌اند تا این ثروت را در جهت افزایش رفاه آنها و توسعه جامعه اداره کند؛ به نحوی که روشنایی امید در چشمان جوانان کشور هویدا باشد.

مردم وقتی مثلا می‌شنوند در ارتباط با خصوصی‌سازی این‌ همه فساد رخ داده و متوجه می‌شوند منابع مملکت در اختیار عده‌ای معدود و رانت‌خوار قرار گرفته و قرار نیست هیچ تغییری در وضعیت نه چندان رضایت‌بخش آنها رخ دهد، دلسرد می‌شوند.


* دولت بازیکن اصلی عرصه رقابت اقتصادی/ بهره ۲۵ درصدی برای سپرده‌های بانکی

فارس: در چند سال گذشته با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت موثر دولت‎ها از تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی، هنوز فاصله زیادی با منویات مقام معظم رهبری وجود دارد و فضای کسب و کار و تولید کشور چندان مطلوب نیست، به نظر شما ریشه مشکلات تولید و اقتصاد کشور در کجاست؟  

وقتی نوع سیاستگذاری دولت به‌گونه‌ای است که به سپرده‎های بانکی ۲۵ درصد بهره تعلق می‌گیرد، صاحبان سرمایه ترجیح می‌دهند به جای پرداختن به تولید و تحمل دردسرهای بیمه، مالیات، چک برگشتی و پول آب و برق، سرمایه خود را به بانک بسپارند و ۲۵ درصد بهره پول خود را بگیرند و در عرض چند سال سرمایه خود را دو برابر کنند. در این شرایط کسی به فکر اشتغال نیست.

از طرف دیگر چون دولت خودش در اقتصاد دخالت مستقیم دارد، ساز و کارها را به نحوی تنظیم می‌کند که برنده عرصه رقابت باشد. مثلا دولت ما خودروساز است و تعرفه گمرکی خودروهای وارداتی را افزایش می‌دهد تا پرایدهایی که روی دستش مانده بفروشد و منابع گران قیمت مملکت را به افرادی واگذار می‌کند که بروند پراید بخرند. اینجا اصلا امکان رقابت وجود ندارد.

در عرصه تولید و رقابت اقتصادی دولت فقط باید نقش داوری ایفا کند؛ در حالی که بازیکن اصلی است و ثروت مردم را حیف و میل می‌کند.

دولت ما ۲۷ میلیارد دلار ثروت مملکت را به‌علاوه ۶۰ تن طلا به‌عنوان ارز مداخله‎ای وارد بازار می‌کند تا قیمت ارز را تحت کنترل قرار دهد و حالا رئیس‌کل بانک مرکزی ما در این رابطه محاکمه می‌شود. با این اوصاف چطور انتظار دارید فضای کسب و کار ما امن باشد و تولید رونق بگیرد؟!


*غیرواقعی بودن اقتصاد و فراهم بودن بستر فعالیت‌های دلالی

فارس: بعضا اقتصاددانان مباحثی مثل غیرواقعی بودن اقتصاد و فراهم بودن بستر فعالیت‌های دلالی در اقتصاد کشور را مطرح می‎کنند در این موارد توضیح و یا مثالی به ذهنتان می‎رسد؟

ببینید مردم نوع قیمت‌گذاری را که مثلا در ارتباط با گندم صورت می‎گیرد، دلیلی بر غیرواقعی بودن اقتصاد می‎دانند؛ چرا که دولت اعلام می‎کند قیمت خرید تضمینی گندم ۱۷۰۰ تومان است؛ در حالی که قیمت جهانی گندم تنی ۲۵۰ دلار و کیلویی ۲۵ سنت یعنی یک چهارم دلار است.

دولت این دلار را ۴۲۰۰ تومان محاسبه و قیمت خرید تضمینی گندم را ۱۷۰۰ تومان اعلام می‌کند. یعنی کشاورز گندمکار را که جزو اقشار ضعیف جامعه است و هزینه بذر، کود، سم و کارگر خود را با پول دلار آزاد پرداخت کرده، وادار می‎کند گندم خود را بر مبنای دلار ۴۲۰۰ تومانی بفروشد. در نتیجه کشاورزان ما گندم خود را به دولت نمی‎فروشند و به قیمت ۲۲۰۰ تومان به دلالان می‌فروشند. دلال هم گندم ما را خارج از مرزها به تجار همسایه می‎فروشد و وقتی دولت با سیلوهای خالی گندم مواجه می‎شود، از خارج کشور گندم ۲۰۰ میلیون دلاری خریداری و در سیلوها انبار می‌کند؛ در حالی که می‌توانست این پول را به جای کشاورزان اوکراین و قزاقستان، به کشاورزان خودمان بدهد.


* ثبت سفارش ۶۸۰۰ خودرو خارجی در نیمه‌شب طی۲۰ دقیقه

فارس: خوب وظیفه مجلس در ارتباط با اینگونه سیاستگذاری‎ها و رفتارهای نادرست دولت چیست؟ چرا جلوی این امور را نمی‌گیرد؟!

مثلا مدتی پیش وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت ۶۸۰۰ دستگاه خودرو را ساعت ۲ بعد از نیمه شب در عرض ۲۰ دقیقه ثبت سفارش کرد و صبح هم خودروها را وارد کشور کرده بود که خود و عواملش از قبل هر یک از این خودروها ۲۰۰ میلیون تومان به جیب زدند.

ما هم خیر سرمان خواستیم این وزیر را استیضاح کنیم. در جلسه اول استیضاح وزیر در کمیسیون حاضر نشد. در هفته دوم گفتند وزیر استعفا داده و در هفته سوم همین وزیر به عنوان وزیر کار معرفی شد. مجلس هم در کمال شرمندگی با ۱۹۶ رای این فرد را وزیر کار شناخت؛ با وجود اینکه دامادش در زندان و پرونده‌اش مفتوح بود. دو هفته بعد از آن هم به خاطر این موضوع، پرونده وزیر را به دستگاه قضایی ارجاع دادند. این هم از کارکرد مجلس ما!!


*همین از دستم برمی‌آمد که به پرونده مش قربانعلی ورود یابم! / فروش هپکوی اراک به ۹ میلیون تومان

فارس: خوب کمی هم از خودتان بگویید؛ در این چند سال از نمایندگی خود راضی بودید؟

بنده تکلیفی که ملت به من سپرده بود را انجام داده‎ام. چکار می‌توانستم بکنم. فقط همین از دستم برمی‌آمد که به پرونده مش قربانعلی و کارخانه ماشین‌سازی ورود یابم. اصلا هم فکر نمی‎کردم چنین مسئله دامنه‌داری باشد. تصور می‌کردم دولت یک خطایی داشته و کارخانه به این بزرگی را به مش قربانعلی فروخته است همین!! کمی پرونده را بررسی کردیم، دیدیم ۵۰۰ میلیون دلار پول بی‎زبان را به این فرد تقدیم کرده‌اند.

خودش در دادگاه اعتراف می‌کرد که «به من ۵۰۰ میلیون دلار داده بودند تا ورق وارد کنم. اما به دلیل تحریم‌ها نتوانستم. در نتیجه پول را در بازار چنج کردم و با منفعت آن ماشین‌سازی را خریدم.» به همین سادگی!!!!

کمی فراتر رفتیم تا ببینیم چطور شده است که بانک مرکزی به این فرد این‌ همه پول داده؛ دیدیم دست این آدم با خریداران کشت و صنعت هفت تپه که دو جوان جاعل گذرنامه و اسناد دولتی بودند، در یک کاسه است. مدارک مش‌ قربانعلی را هم آنها جعل کرده‌اند. خودشان هم یک‌میلیارد دلار ارز دولتی گرفته بودند!! یک‌میلیارد دلار!!

بعد از آن به هپکوی اراک رفتیم؛ دیدیم کارخانه به آن بزرگی را ۹ میلیون تومان فروخته‎اند!! آخر چطور می‌شود که کارخانه به این بزرگی که با کاترپیلار رقابت می‌کرد تنها ۹ میلیون تومان بفروشند. گفتند قیمت کارخانه فلان قدر است، فلان رقم هم بدهی دارد که بعد از کسر بدهی تنها ۹ میلیون تومان باقی می‌ماند!!! بعد معلوم می‎شود که پشت پرده همه این کارها خودشان هستند یعنی خریداران همان فروشندگان هستند.

من این کارها را که به پشتیبانی گروهی مجلس نیاز داشت به تنهایی انجام داده‌ام و ملت ایران فقط صدای بنده را شنیدند و صدای سایر وکلای خود را نشنیدند.

 290 وکیل در مجلس حضور دارند که هر یک می‎توانند امور این چنینی را با جدیت پیگیری کنند و جلوی تخلفات از این دست را بگیرند و مانع از این همه خرابی شوند که نمی‌شوند.
 

فارس: چرا مجلس ما تا این اندازه بی‌تفاوت، کارشکن و مصلحت‌اندیش از آب در آمده است؟

خوب مردم باید افرادی را که به مجلس می‎فرستند، بیشتر بشناسند. مردم باید بدانند، کاندیداهایی که وعده‎هایی مثل احداث اتوبان، پل، سد و … می‌دهند دروغگو و خائن هستند؛ چراکه کار نماینده این نیست.

مردم یا باید خودشان سلامت، کارایی و توان پاسخگویی نماینده به مطالبات را تشخیص دهند یا به افرادی اعتماد کنند. مثلا مردم به لیست امید اعتماد کرده و ۳۰ نفر نماینده مردم تهران بر مبنای لیست امید انتخاب شدند.

۵۰ درصد نمایندگان تبریز هم بر مبنای لیست امید بودند. افرادی که معرف ما به مردم بودند باید پاسخگوی عملکرد ما نیز باشند. اگر عملکرد بنده نامناسب باشد گروه، جریان و معتمدانی که بنده را به مردم معرفی کرده‎اند، باید از مردم عذرخواهی کنند.

مشکل عمده ما این است که احزاب و ذی‌نفوذان جامعه به وظایف خود به خوبی عمل نمی‌کنند. باید لیست امید و آقای لاریجانی مسوولیت کارکرد مجلس را به عهده گیرند و اصولگرایان نیز باید بدانند که در قبال عملکرد خود مسوولند و باید پاسخگو باشند.


*اخلال در بازار خودرو و حواشی آن

فارس: درباره پرونده اخلال در بازار خودرو توضیحی دارید؟ این مسئله به کجا رسید؟

ما نماینده مردم هستیم و همه افراد حق و ناحق، شاکی و متشاکی، مالباخته و سارق به ما مراجعه می‌کنند. فردی که به‌عنوان اخلالگر در نظام توزیع خودرو مطرح بود، برای اولین بار به بنده مراجعه کرد من هم او را به مرجع مربوطه یعنی کمیسیون صنعت و معدن دلالت دادم. بعد از آن هم اطلاعی ندارم ماجرا به کجا رسید در این ارتباط بنده را نه دادگاه احضار کرده و نه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان. کسی کاری با من نداشته است.

من به کسانی که شیطنت کرده و شایعات ناحق را منتشر می‌کنند می‌گویم، هر مدرک و مستندی دارید به شورای نگهبان و سایر مراجع نظارتی که کم هم نیستند ارائه دهید تا با من اگر خطایی کرده‎ام برخورد شود.


*شرکت بهشت آذین مهر ایرانیان و حواشی آن!

فارس: شایعه دیگری هم در مورد شرکت بهشت آذین مهر ایرانیان (که شما رئیس هیات مدیره آن هستید) و استفاده از رانت نمایندگی برای پیمانکاری پروژه میدان تره‌بار همدان و دریافت تسهیلات بانک ملت در فضای مجازی منتشر شده بود؟ در این باره چه حرفی دارید؟

خوب بهشت آذین مهر ایرانیان شرکتی است که تعدادی مهندس جوان در آن مشغول فعالیت هستند که قبلا میدان تره‌بار یزد را طراحی کرده بودند، حالا هم می‌خواهند اجرای پروژه میدان تره‌بار همدان را به عهده بگیرند.

به هر حال یک فعالیت اقتصادی موثر است که بنده نیز به این جوانان کمک می‌کنم. اصلا این کار در جغرافیای آذربایجان‌شرقی نیست؛ ارتباطی هم به نمایندگی بنده ندارد؛ مربوط به دوران قبل از نمایندگی من می‎شود.

اگر در این رابطه هم به قول شما شرکت از رانتی استفاده کرده مدعیان، مدارک و مستندات خود را به دستگاه‌های نظارتی و مراجع صلاحیت‌دار ارائه دهند تا آنها نیز رسیدگی کنند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + بیست =