کد خبر : 13283
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۶ دی ۱۳۹۷ - ۸:۰۹

بودجه آذربایجان‌شرقی آب رفت!/ تقلیل بودجه استان‌ها به یک سومِ سال گذشته

بودجه آذربایجان‌شرقی آب رفت!/ تقلیل بودجه استان‌ها به یک سومِ سال گذشته

بودجه استان‌ها در سال ۹۸ بعد از تقدیم آن به مجلس مشخص شد و مقایسه‌ای با بودجه سال گذشته نشان می‌دهد؛ بودجه تمام استان‌ها و به ویژه آذربایجان‌شرقی آب رفته است!  بعد از تقدیم بودجه سال ۹۸ توسط دولت به مجلس در روز گذشته، تجزیه و تحلیل بودجه سال آینده شروع شده که همه این

بودجه استان‌ها در سال ۹۸ بعد از تقدیم آن به مجلس مشخص شد و مقایسه‌ای با بودجه سال گذشته نشان می‌دهد؛ بودجه تمام استان‌ها و به ویژه آذربایجان‌شرقی آب رفته است!

 بعد از تقدیم بودجه سال ۹۸ توسط دولت به مجلس در روز گذشته، تجزیه و تحلیل بودجه سال آینده شروع شده که همه این تحلیل‌ها یک نتیجه داشته است: بودجه بسیاری از بخش‌ها در سال آینده آب رفته است!

نگاهی به بودجه استان‌ها در سال ۹۸ نشان می‌دهد که در سال آینده تمامی استان‌ها باید با نزدیک به یک سوم اعتبارات سال گذشته اداره شوند. به طور مثال استانی مانند خوزستان که در بودجه سال ۹۸ در صدر دریافت بودجه با رقم ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان قرار دارد باید با نیمی از بودجه امسال در سال ۹۸ اداره شود!

آذربایجان‌شرقی هم که در سال جاری ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه داشت با تنزل به رتبه یازدهم در بودجه باید با رقم کمی بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان اداره شود.

کاهش نیمی از بودجه دفاعی کشور و استان‌ها تنها بخشی از کاهش بودجه می‌باشد در حالیکه گفته می‌شود دولت نرخ دلار را برای سال آینده ۵ هزار و ۲۰۰ تومان در نظر گرفته که این رقم نسبت به دلار ۴ هزار تومانی سال گذشته رشد داشته و این بدین معناست که درآمدهای دولت نیز نسبت به سال گذشته افزایش خواهد داشت.

اگر تاثیر تحریم‌ها و کاهش صادرات نفت را در نظر بگیریم باز هم باید عنوان کرد که کاهش درآمدهای دولت که عمدتا نفتی است با دلار ۵ هزار و ۲۰۰ تومانی جبران خواهد شد در حالیکه بودجه بخش‌های مختلف در سال آینده به شدت کاهش یافته است.

البته در این میان گمانه زنی برخی رسانه‌ها در خصوص دلار ۸ هزار تومانی بودجه توسط برخی نمایندگان تکذیب شده اما شوک به بازار ارز و افزایش قیمت دلار شاید نشان دهد که این گمانه‌زنی‌ها چندان بی راه نبوده است.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 6 =