کد خبر : 11239
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۹:۲۹

به شهر بدون گدا اعتقاد ندارم، معتقدم شهر باید بدون فقر باشد

به شهر بدون گدا اعتقاد ندارم، معتقدم شهر باید بدون فقر باشد

کلامی گفت: به شهر بدون گدا اعتقادی ندارم و معتقدم باید به شهر بدون فقر اندیشید، چراکه ایجاد شهر بدون گدا راحت و آسان است ولی مسئله این است که بتوانیم ریشه فقر را بخشکانیم.      به گزارش آوای سهند ، کلامی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در نشست خبری در  جمع اهالی رسانه

کلامی گفت: به شهر بدون گدا اعتقادی ندارم و معتقدم باید به شهر بدون فقر اندیشید، چراکه ایجاد شهر بدون گدا راحت و آسان است ولی مسئله این است که بتوانیم ریشه فقر را بخشکانیم.

به شهر بدون گدا اعتقاد ندارم، معتقدم شهر باید بدون فقر باشد/ شهرداری تبریز در زمینه رفع فقر کمکی چندانی نمی کند
    

به گزارش آوای سهند ، کلامی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در نشست خبری در  جمع اهالی رسانه اظهار داشت: کمیته امداد  یک اورژانس اجتماعی است که مددجویان باید وارد سیستم امداد شوند و مجددا برای تعالی در زمینه اجتماعی و فرهنگی  به آغوش جامعه باز گردند.اصلی ترین  رویکرد کمیته امداد اشتغال است.

وی گفت: آذربایجان شرقی  از نظ رسیدگی به ایتام جایگاه ۲۹ کشوری را داشت که این آمار در سال جدید به رتبه یک کشوری رسیده است و استان در زمینه جذب کمک به ایتام  مقام اول کشور  را به دست آورده است، میزان صدقات در استان سالانه در حدود ۱۰ میلیارد بوده است که این رقم در سال قبل به ۱۲ میلیارد تومان رسیده است که این نشاندهنده  کمک مردم به کمیته امداد در زمینه رفع فقر و کمک به محرومان است.

وی با اشاره به  رویکردهای کمیته امداد ، افزود:  ایجاد اشتغال ورود به فقر را  ازبین می برد، کمیته امداد استان  در سال ۹۵ از ۴۹ تنوع شغلی  به ۱۷۵ تنوع در سال جاری رسیده است، کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی  در مناطق روستایی از  زمینه های ایجاد اشتغال است.کمیته امداد در حوزه آبریز دریاچه ارومیه برای حفظ اکوسیستم منطقه وارد عمل شده است، کشت پسته، زعفران ، نصب بنر های خورشیدی و پرورش شتر و سایر  عواملی که میزان مصرف آب را کاهش می دهد این کمیته  وارد عمل شده است. تا ۵۰ درصد وام های امدادی به نیازمندان غیر امدادی اختصاص یافته است.  در تلاش هستیم تا پرورش شتر در منطقه ورزقان را هم برای رونق گردشگری آغاز کنیم.

مدیر کل کمیته امداد آذربایجان شرقی، خاطر نشان کرد: در مبحث سالمندی ، آذربایجان شرقی جزء ۵ استان سالمند کشور به شمار می رود، ولی توجه به خانه های سالمندان در سطح استان پررنگ نیست،  بنابراین  آموزش پرستار و مراقبت از سالمندان  با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اولویت کار های امداد است، آموزش نسخه خوانی مددجویان برای جذب و فعالیت در دارو خانه های استان از دیگر اقدامات کمیته امداد است، بافت مددجوی کمیته امداد تغییر یافته است.

وی بیان داشت: زنان سرپرست خانواده عمده ترین و مهمترین قشر مددجویان کمیته امداد را تشکیل می دهند،  در حالی که بخش اعظمی از این بانوان از اقشار تحصیل کرده هستند، ایجاد اشتغال برای این بانوان از رویکرد های کمیته امداد است،  در یک سال گذشته ۱۶ نمایشگاه عرضه محصولات تولیدی مددجویان برپا شد، بزرگترین حراجی فرش استان توسط کمیته امداد برگزار شد که  فروش ۷۰۰میلیونی داشت.

وی با اشاره به ایجاد اشتغال در کمیته امداد گفت:  کمیته امداد توجه ویژه ای به بحث اشتغال و خودکفایی را دارد، طبق آمارهای ارائه شده کمیته امداد در سال گذشته  هشت هزار شغل ، به عبارتی ۲۰ درصد مشاغل استان را به تنهایی ایجاد کرده است که در نوع خود اقدام قابل توجهی است. هر واحد تولیدی که مددجوی کمیته امداد را به کار بگیرد، از پرداخت حق بیمه به مدت ۲ سال معاف است و هزینه بیمه توسط کمیته امداد پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسکن از اولویت های رسیدگی به مددجویان است،گفت: در سال قبل ۷۰۴ واحد مسکن احداث شد و امسال نیز قرار بر این شده است که ۹۰۰ واحد مسکن را ایجاد کنیم، در هفته دولت ۱۳۱ واحد از این خانه ها را افتتاح کردیم و در اختیار مددجویان قرار دادیم، هر مددجویی که بیش از دو سال تحت پوشش کمیته امداد باشد مسکن مسکن نخواهد داشت.

کلامی با اشاره به بحث درمان در کمیته امداد گفت: ۹۰درصد فرانشیت درمان مددجویان توسط کمیته امداد پرداخت می شود،  کمیته امداد امام خمین(ره) چهارمین بیمه گر عمده کشور است،  کمیته امداد حتی برای درمان یکی از افراد تحت پوشش خود مبلغ ۴۵ میلیون تومان را نیز پرداخت کرده است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی در ادامه یاد آور شد: آموزش و ارتقای شاخص های فرهنگی از دیگر رویکرد های کمیته امداد است، فقر نباید ارثی باشد فرزندان مددجویان باید در زمینه های ارتقای  فرهنگ آموزش های لازم را بیبینند تا در آینده جزو افراد خلاق و تاثیر گزار جامعه قرار بگیرند. حفظ عزت و کرامت افراد تحت پوشش از اولویت های کمیته امداد در حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

کلامی در ادامه خبر از ایجاد اداره بانوان کمیته امداد آذربایجان شرقی داد و تصریح کرد: باتوجه به اینکه اکثر افراد تحت پوشش کمیته امداد را بانوان تشکیل می دهند ، ایجاد اداره بانوان را یک نکته ضروری بود که بالاخره انجام شد، این اداره در خیابان بهار تبریز واقع خواهد شد و پرسنل این اداره را بانوان تشکیل خواهند داد و تمامی پرونده های مددجویان بانو، به این محل منتقل داده خواهد شد.

وی عنوان داشت: مبلغ یک میلیارد تومان برای خرید لوازم مدرسه به حساب دانش آموزان  واریز شده است، مبلغ ۶۰هزار تومان به هر دانش آموز اختصاص داده شده است تا توان خرید در ان ها تقویت شود، اتفاق افتاده است که چندین بار  برای تامین بودجه مورد نیاز از تنخواه اداره با توجه به روال اداری  کمک گرفته ایم.

مدیر کل کمیته امداد در ادامه به آمار دانش آموزان و افراد در حال تحصیل اشاره ای کرد و گفت:  تعداد دانش آموزان تحت پوشش این کمیته، ۱۲۷۶۵ نفر می باشد و ۱۱۱۱ نفر نیز دانشجویان تحت پوشش را تشکیل می دهند همچنین ۲۳۴ نفر از طلاب حوزه های علمیه نیز از افراد تحت پوشش این کمیته هستند.در مدرک دکترا برای هر نفر  از افراد تحت پوشش مبلغ ۳/۵میلیون تومان کمک بلاعوض برای هر ترم پرداخت می شود، این مبالغ برای کارشناسی ارشد،۱/۵ میلیون و مقطع کارشناسی برای رشته های انسانی ۷۰۰هزار و رشته های فنی ۸۰۰ هزار تومان  پرداخت می شود. خانواده ای داشتیم که در مجموع برای کمک هزینه فرزندان خود برای هرترم ۱۰ میلیون تومان  شهریه پرداخت کرده ایم.

کلامی به ریشه کنی فقر اشاره کرد و گفت: به شهر بدون گدا اعتقادی ندارم و معتقدم باید به شهر بدون فقر اندیشید، چراکه ایجاد شهر بدون گدا راحت و آسان است ولی مسئله این است که بتوانیم ریشه فقر را بخشکانیم و برای تحقق این هدف باید همت و اراده را  به اندازه هدف بالا ببریم، جمع آوری متکدیان خیابان وظیفه کمیته امداد نیست و این کمیته در جذب و کمک به افراد بی بضاعت عمل می کند.

 

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 6 =