کد خبر : 18935
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۸:۱۶

به دوفوریتی و تک فوریتی طرح شفافیت آرا، رای مثبت دادم/ امضای طرح، شرط موافقت یا مخالفت نیست

به دوفوریتی و تک فوریتی طرح شفافیت آرا، رای مثبت دادم/ امضای طرح، شرط موافقت یا مخالفت نیست

نماینده مردم تبریز در گفتگویی اظهار داشت: امضای طرح‌ شفافیت‌سازی، شرط موافق یا مخالف بودن نمایندگان نیست. مهم بررسی کارشناسانه و رای نهایی مجلس است. محمد حسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به متن و حواشی مربوط به شفافیت آراء نمایندگان اشاره کرد و گفت: بنده به دو فوریت

نماینده مردم تبریز در گفتگویی اظهار داشت: امضای طرح‌ شفافیت‌سازی، شرط موافق یا مخالف بودن نمایندگان نیست. مهم بررسی کارشناسانه و رای نهایی مجلس است.

محمد حسین فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی به متن و حواشی مربوط به شفافیت آراء نمایندگان اشاره کرد و گفت: بنده به دو فوریت و یک فوریت این طرح رای مثبت دادم و به طور کلی موافق شفافیت عملکرد و آراء نمایندگان هستم اما با جوسازی رسانه‌ای و اهانت به مجلس مخالفم.

وی افزود: امضای طرح‌، شرط موافق یا مخالف بودن نمایندگان نیست. مهم بررسی کارشناسانه و رای نهایی مجلس است.

فرهنگی اظهار داشت: برخی از نمایندگان موافق طرح، هنگام امضای طرح در صحن علنی حضور نداشتند و در نتیجه موفق به امضای طرح نشده‌اند. البته برخی از امضا کنندگان هم در زمان رای گیری دو فوریتی و تک فوریتی به این طرح رای منفی داده‌ بودند.

این نماینده مجلس خاطرنشان ساخت: بنده نیز هنگام جمع‌آوری امضا در مجلس حضور نداشتم و نام من به اشتباه در لیست مخالفان طرح شفافیت‌سازی آرای نمایندگان گنجانده شده است.

فرهنگی ضمن تشریح دلایل مخالفت برخی نمایندگان با شفافیت آرا از برخی فشارهای بیرونی و رسانه‌ای در بررسی طرح‌های حساس و کلان سخن گفت و افزود: برخی از کارشناسان و نمایندگان معتقدند که شفافیت آرا باعث تاثیرپذیری نمایندگان از موج‌های رسانه‌ای شده و تصمیمات و آراء مورد نظر، تحت الشعاع فشارهای بیرونی قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تاثیرپذیری رسانه‌ای شامل همه نمایندگان نمی‌شود چرا که برخی وکلا از جمله بنده در آراء و تصمیمات خود قاطعیت داریم.

وی با اشاره به خطبه‌های انتقادی نسبت به رفتار نمایندگان در طرح شفافیت آرا بیان کرد: انتقاد پیرامون عملکرد مجلس و نمایندگان مردم بسیا موثر و کارساز است. اما نباید جای نقد و توهین عوض شود. بنده با اهانت به مجلس مخالفم اما با شفافیت آرا و عملکرد نمایندگان کاملا موافقم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − هفت =