کد خبر : 8756
تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰

به بهانه روز قلم

به بهانه روز قلم

 اگر میفروشی، همان به که بازوی خود را؛ اما قلم را هرگز – جلال آل احمد منزلت و قداست قلم تا آن میزان است که خداوند کریم در کتاب آسمانی‌اش بدان سوگند یاد کرده است. در واقع قلم عقل و احساسات انسان‌ها را در عالم واقع نمایان می‌کند و به وسیله آن انسان هویت و

 اگر میفروشی، همان به که بازوی خود را؛ اما قلم را هرگز – جلال آل احمد

منزلت و قداست قلم تا آن میزان است که خداوند کریم در کتاب آسمانی‌اش بدان سوگند یاد کرده است. در واقع قلم عقل و احساسات انسان‌ها را در عالم واقع نمایان می‌کند و به وسیله آن انسان هویت و چیستی خویش را آشکار ساخته و کرامت خویش را حفظ می‌نماید. صاحبان قلم امروزه وظیفه خطیری در راستای آگاهی بخشی جامعه داشته و باید ارزش و قداست آن را همواره حفظ نموده و اسیر تطمیع، تحریک و تهدیدهای صاحبان قدرت نگردند.

مطبوعات و رسانه‌ها امروزه به عنوان منبع آگاهی بخشی جامعه وظیفه هدایت قلم‌هایشان در راستای حفظ حقوق جامعه و بهبود اوضاع سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه را داشته و می‌بایستی منعکس کننده دغدغه‌های واقعی شهروندان باشند.

روز چهارده تیر‌ ماه به عنوان روز قلم در تقویم رسمی کشور نامگذاری گردیده است. در این روز باید هر آنکس را که دستی در نوشتن و خلق کردن دارد ستود، چرا که قلم ارزش‌های نهفته در دل آدمی را نمایان کرده و آن را با انسان‌های بیشمار به اشتراک می‌گذارد.

حمایت از اهالی قلم و احترام به صاحبان این عرصه به سود جامعه بوده و دولت باید همواره این عرصه را مورد حمایت قرار دهد. حکومت‌ها با سیاست‌های حمایتی می‌بایست فشارها را از این عرصه دور نمایند تا اندیشه سالم از این طریق به جامعه تزریق گردد.

*وکیل دادگستری

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =