کد خبر : 13988
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

بهترین راه کمک به هم‌وطنان سیل زده‌مان چیست؟

بهترین راه کمک به هم‌وطنان سیل زده‌مان چیست؟

ایرانی‌ها امسال عجیب ترین نوروز چند سال اخیر را تجربه کردند. در حالی که بسیاری خود را برای تعطیلاتی طولانی مدت آماده می‌کردند، بارندگی‌های شدید و سیلی ویرانگر و بی سابقه مردم و طبق معمول مسئولان را غافلگیر کرد؛ سیلی که گویا در پنجاه سال اخیر ایران بی سابقه بوده و هنوز مردم در چند

ایرانی‌ها امسال عجیب ترین نوروز چند سال اخیر را تجربه کردند. در حالی که بسیاری خود را برای تعطیلاتی طولانی مدت آماده می‌کردند، بارندگی‌های شدید و سیلی ویرانگر و بی سابقه مردم و طبق معمول مسئولان را غافلگیر کرد؛ سیلی که گویا در پنجاه سال اخیر ایران بی سابقه بوده و هنوز مردم در چند استان کشور با سخت‌ترین تبعات ان دست به گریبانند و خطر ادامه سیل هم همچنان در کمین مردم چند استان کشورمان است.

 

به گزارش «آوای سهند»؛ تصاویر و گزارش‌هایی که از لرستان، خوزستان، ایلام و گلستان منتشر می‌شود به شدت ناراحت کننده است. مردم در پلدختر با عجیب ترین مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و یک شهر کاملا در گِل فرو رفته است. در خوزستان چندین روستا تخلیه شده و مثلا مردم بامدژ در واگن‌های قطار اسکان داده شده‌اند. آب در گلستان همچنان فروکش نکرده و ممکن است بارندگی‌هایی که برای این هفته پیش‌بینی شده وضع را بدتر کند. همچنین است وضع مردم ایلام و کرمانشاه.

پر واضح است که انتقادات فراوانی به عملکرد مسئولان و مدیران و دستگاه‌های اجرایی وارد است؛ اما الان و در زمان فعلی کار مهم‌تری وجود دارد و آن اینکه تلاش کنیم آلام و رنج‌های مردم آسیب‌دیده مناطق سیل‌زده کاهش یابد؛ بنابراین، با این وعده که در هفته‌ آینده در سلسله مطالبی به بررسی عملکرد مدیران و دستگاه‌های اجرایی در امدادرسانی به سیل زدگان در قالب «خوانده می‌شوید» و با مشارکت کاربران تابناک می‌پردازیم، اکنون می‌خواهیم بهترین روش‌های کمک به هموطنان سیل‌زده‌مان را بررسی کنیم.

به نظر می‌رسد، در جریان کمک به مردم آسیب‌دیده همچنان اتفاق نظری در میان مردم وجود ندارد. از یک سو خیلی‌ها معتقدند با همه انتقادات موجود، همچنان «هلال احمر» به عنوان یک نهاد سازمان یافته، محل بهتری برای کمک به سیل‌زده‌هاست.

همچنین چند سازمان مردم نهاد معروف که در سال‌های گذشته با اقداماتشان اعتماد مردم را جلب کرده‌اند هم پا پیش گذاشته‌اند و می‌توانند یکی از محل‌های کمک به سیل‌زده‌ها باشند. 

علاوه بر این دو مورد، بار دیگر چهره های شناخته عالم هنر و ورزش و سیاست هم بار دیگر به میدان آمده‌اند و در حال جذب کمک برای مردم سیل‌زده هستند.

علاوه بر این‌ها، بسیاری دیده شده که مردم خودشان در حال جمع‌آوری کمک برای مردم هستند تا خودشان با حضور در محل حادثه آن را به دست سیل‌زدگان برسانند.

همه موارد بالا معایب و مزایایی دارد. با همه این‌ها اگر شما بخواهید یک راه مفید و مؤثر برای کمک به هموطنان سیل‌زده‌تان بیان کنید، آن راه کدام است؟ شما چه پیشنهادی برای کمک به مردم دارید؟ چطور می‌توانیم از دردهای هموطنان‌مان کم کنیم؟ چه جور کمک‌هایی در این روزها مفید و مؤثرتر است؟

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده + دو =