کد خبر : 24533
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸

بستر های جهش تولید در کشور فراهم است/ دولت انگیزه ای برای کنترل واردات ندارد/اتاق بازرگانی مشاور هر سه قوه کشوری است

بستر های جهش تولید در کشور فراهم است/ دولت انگیزه ای برای کنترل واردات ندارد/اتاق بازرگانی مشاور هر سه قوه کشوری است

آل‌هاشم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مقام معظم رهبری با ملاحظه ظرفیت‌ها و بستر ها و توانایی های موجود در حوزه اقتصاد، در تحلیلی واقع‌بینانه از این حوزه تلاش در جهت جهش تولید را مطرح کردند.

به گزارش نگاه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در پنجاه و نهمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: علت انتخاب نام جهش تولید توسط مقام معظم رهبری برای سال ۱۳۹۹ در ادامه عناوین اقتصادی نامگذاری سال های قبل است.
آل هاشم با اشاره به تحریم‌های ظالمانه و شیوع ویروس کرونا افزود: با توجه به شرایط فعلی اقتصاد ایران که عمده شاخص‌ها حال و روز خوبی ندارد، مقام معظم رهبری افق سیاستگذاری اقتصادی کشور را تحقق جهش تولید نامیدند.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با ملاحظه ظرفیت‌ها و بستر ها و توانایی های موجود در حوزه اقتصاد، در تحلیلی واقع‌بینانه از این حوزه تلاش در جهت جهش تولید را مطرح کردند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: دولت انگیزه‌ای برای کنترل واردات ندارند ولی امروز ناگزیر از محدودیت کالاهای غیرضروری است که دارای مشابه داخلی هستند و این راهبرد در سال پیش رو سخت گیرانه تر دنبال می‌شود.
آل هاشم توضیح داد: در شرایط حاضر خروج بسیاری از برندهای خارجی از بازار ایران به واسطه تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌های اقتصادی که سهم قابل توجهی از بازار ایران را به خود اختصاص داده بودند، چنان فضا را برای حضور تولیدکنندگان داخلی مساعد کرده که در برخی از تولیدات داخلی رشد قابل ملاحظه‌ای پدید آمده است.
وی تاکید کرد: جهش تولید دست یافتنی است و حمایت از صنایع خرد داخلی، تمرکز بر داخلی سازی لوازم مصرفی و قطعات و دیگر راهکارهای کارشناسان اقتصادی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
آل هاشم اظهار کرد: اتاق بازرگانی مشاور هر سه قوه کشوری است که در بیش از ده‌ها کمیته برنامه‌ریزی کشوری حضور دارد.
نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: اعضای اتاق بازرگانی باید طوری عمل کنند که رای دهندگان به این اعضاء روز به روز امیدوارتر و خوشحال‌تر باشند.
وی در پایان ضمن تبریک به منتخبین مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شروع مجلس جدید از نمایندگان استانی می‌خواهیم توجه جدی به این شورا داشته باشند و نمایندگانی را معرفی و انتخاب کنند که با موضوعات این شورا سنخیت داشته باشند.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 + 16 =