به گزارش آوای سهند، مسعود پزشکیان امروز در اختتامیه نشست مشترک روسای کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهرهای کشور و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حوزه فرهنگ، وقتی از انجام برخی سیاست‌ها نتیجه‌های مطلوبی نمی‌گیریم، چرا باید آن سیاست‌ها را ادامه بدهیم؟

وی در ادامه تاکید کرد: داشتن لحن دستوری برای پیش‌برد اهداف تاثیرگذار نیست و باعث از دست دادن سرمایه‌های اجتماعی می‌شود، همان‌که امروزه از آن به عنوان یک مشکل و کمبود می‌توان یاد کرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین مشکل حوزه فرهنگ را نبود برنامه و هدف دانست و اظهار کرد: باید در مسائل فرهنگی اولویت‌هایمان را بدانیم و بر اساس همان اولویت‌ها برنامه بریزیم و منابع‌مان را مشخص کنیم تا به موفقیت برسیم.

وی با تاکید بر ضرورت شناخت آسیب‌ها و اقشار ضعیف جامعه در مسائل فرهنگی، بیان کرد: کسانی که در حاشیه‌شهر زندگی می‌کنند، زنان سرپرست خانوار، کودکان یتیم و…، این‌ها باید در برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در اولویت باشند چراکه در معرض خطر هستند.

پزشکیان در ادامه عنوان کرد: اگر تئاتر، سینما، فوتبال، موسیقی و… در استخدام هدف‌های والا نباشند، به خدمت اهداف انحرافی در می‌آیند.

وی تاکید کرد: باید در شهری که می‌خواهیم بسازیم به اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم و هدف غایی تمام فعالیت‌هایمان ارتقا سطح این قشر از جامعه باشد.