کد خبر : 29208
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲

بررسی مشکلات زیرساختی و عمرانی بازار تاریخی تبریز

بررسی مشکلات زیرساختی و عمرانی بازار تاریخی تبریز

مسائل و مشکلات زیرساختی و عمرانی بازار تاریخی تبریز با حضور مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر در محل شهرداری منطقه ۸ برگزار شد.

به گزارش نگاه، این جلسه در راستای پیگیری مسائل و مشکلات زیرساختی و عمرانی بازار تاریخی تبریز با حضور مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، رضا جان فشان سرپرست شهرداری منطقه ۸، زبردست مدیرعامل آتش‌نشانی، مدیرعامل شرکت گاز، مدیرعامل شرکت برق به همراه جمعی از اصناف و کسبه بازار تاریخی تبریز در شهرداری منطقه ۸ برگزار شد و طی آن پیرامون تداوم کف‌سازی، مرمت، حل مشکل گاز و برق و حل سایر مشکلات بازار تبادل نظر شد.
در این جلسه مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر توجه بیش از پیش به بازار تاریخی تبریز، گفت: با وحدت ارگان‌های مختلف در کنار شهرداری و میراث فرهنگی باید مشکلات بازاریان را حل کنیم تا این عزیزان هیچ مشکل عمرانی و خدماتی نداشته باشند.
حجت‌الاسلام رسول برگی رئیس شورای شهر تبریز نیز آمادگی شورای شهر برای همکاری در تداوم مرمت و ساماندهی بازار تاریخی تبریز را اعلام کرد و گفت: امدیواریم با کمک شورای شهر، نمایندگان مجلس، شهرداری و بازاریان مشکلات بازار را به زودی حل کنیم.

رضا جانفشان نوبری سرپرست شهرداری منطقه ۸ نیز با بیان اینکه از اولین روزهای شروع بکار خود در منطقه، جلسات منظم و مناسبی با بازاریان، اصناف و کسبه بازار برگزار کرده‌ایم، گفت: طی روزهای اخیر با مشکلات بازار تبریز آشنا شده‌ام که امیدوارم با کمک اصناف و کسبه بازار، همه مشکلات موجود را حل کنیم.
وی افزود: در طول چند سال گذشته کف‌سازی و اقدامات عمرانی مناسبی از سوی شهرداری منطقه ۸ تبریز در بازار سرپوشیده انجام گرفته که در آینده نیز این اقدامات با تمام قدرت تداوم خواهد یافت و شاهد تحول اساسی بازار تبریز خواهیم بود.
جانفشان، اجرای طرح ایمنی بازار را از جمله طرح‌های مهم بازار برشمرد و گفت: شهرداری منطقه ۸ آماده همکاری با اداره برق و گاز و سازمان آتش‌نشانی برای ایمنی بخشی بازار است.
وی عنوان کرد: شهرداری منطقه ۸ به تنهایی نمی‌تواند در مرمت و ساماندهی بازار موثر واقع شود و باید همه بازاریان، اداره میراث فرهنگی، شهرداری تبریز و سایر ارگان‌های مربوطه در اجرای کارهای عمرانی مدنظر، این منطقه را همراهی کنند.
احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز گفت: شهر تبریز یک شهر قدیمی و کهن بوده که آثار تاریخی زیادی دارد و بازار تاریخی تبریز نیز اثر ثبت جهانی شده شهرمان است که باید تلاش کنیم هویت تاریخی این بازار حفظ شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه + 16 =