کد خبر : 6077
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۷:۲۴

برای یک روزنامه، بی‌اعتباری بالاتر از این نمی‌شود که با یک مجرم مصاحبه کند

برای یک روزنامه، بی‌اعتباری بالاتر از این نمی‌شود که با یک مجرم مصاحبه کند

در پی مصاحبه روزنامه شرق با فردی که آن را وزیر امورخارجه کشور خودخوانده قره‌باغ دانسته، نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل، این اقدام را محکوم کرده و گفت: برای یک روزنامه بی‌اعتباری بالاتر از این نمی‌شود که با یک مجرم مصاحبه کند آیت‌الله سید حسن عاملی، در این

در پی مصاحبه روزنامه شرق با فردی که آن را وزیر امورخارجه کشور خودخوانده قره‌باغ دانسته، نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل، این اقدام را محکوم کرده و گفت: برای یک روزنامه بی‌اعتباری بالاتر از این نمی‌شود که با یک مجرم مصاحبه کند

آیت‌الله سید حسن عاملی، در این خصوص ابراز داشت: از اینکه یک روزنامه غیردولتی کثیرالنتشار ایران، یعنی شرق، با وزیر خارجه حکومت جعلی، خودخوانده و غاصب قره باغ مصاحبه کرده و ادعاهای باطل وی را در دنیا مطرح کرده و در همین حد به آنها رسمیت داده، شدیدا معترضیم و آن را محکوم می‌کنیم و از اینکه وزارت خارجه اینگونه به تخریب رابطه دو کشور ایران و آذربایجان بی توجه است اعتراض داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل عنوان کرد: حکومت خودخوانده قره باغ را غیر از ارمنستان هیچ دولتی به رسمیت نشناخته و عضو کشورهای سازمان ملل نیست و چنین حکومتی نباید مجال تبلیغ پیدا کند.

آیت الله عاملی افزود: این شخص که خود را وزیر خارجه قره باغ می‌نامد، یک مجرم واقعی است و برای یک روزنامه بی‌اعتباری بالاتر از این نمی‌شود که با یک مجرم مصاحبه کند.

وی ادامه داد: اهانت یکی از نمایندگان مجلس به یکی از مراجع عظیم الشأن گفت: از اینکه یک نماینده مجلس به راحتی به یک مرجع عظیم الشأن اهانت می‌کند به تمام نمایندگان تسلیت عرض می‌کنیم و از اینکه رئیس مجلس می‌توانست با یک کلمه، تبری تمام نمایندگان را اعلام کند، ولی نمی‌کند به ایشان هم تسلیت عرض می‌کنیم و پاسخ هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان که اعلام می‌کنند، تا خود مرجع شکایت نکند رسیدگی نخواهیم کرد، جای تأمل دارد.

عاملی در خصوص اقدام اخیر ترامپ گفت: ترامپ مجری مصوبه کنگره آمریکاست، کنگره آمربکا در سال ۱۹۹۵ تصویب کرده که بیت‌المقدس باید به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شود و سفارت آمریکا از “تلّ ابیب” به آنجا منتقل شود، از آن زمان به بعد هیچ رئیس جمهوری از آمریکا جرأت اجرای آن را نداشت چون نه به نفع آمریکا بود و نه به نفع اسرائیل ولی ترامپ در آستانه استیضاح برای جلب توجه آیپک که همه کاره آمریکاست، آن را اجرایی کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه قدس نه مال فلسطین بلکه مال تمام مسلمان هاست از این رو ترامپ با این اقدام با تمام مسلمان‌ها اعلام جنگ کرده و لذا انتفاضه این بار قطعا فقط در فلسطین نخواهد بود و او عمدا می‌خواهد جنگ مذهبی در دنیا راه بیاندازد.

امام جمعه اردبیل بیان کرد: ترامپ با این کار بزرگترین اشتباه دوران خود را مرتکب شده است، چون اولا جبهه مقاومت را متحد تر، قوی‌تر و مصمم‌تر می کند، ثانیا بیداری عظیم اسلامی و عربی را کلید می‌زند ثالثا با این اقدام مسأله فلسطین را دوباره در کانون توجه دنیا قرار داده و لذا تمام اروپایی‌ها و حتی شورای روابط خارجی کنگره آمریکا با وی در این خصوص مخالف هستند.

وی ادامه داد: این کار ترامپ به شدت هم پیمانان عربی او را به زحمت انداخته و آن‌ها را از چشم ملت خود ساقط کرده است، از این اقدام معلوم شد که ترامپ شرکائی می‌خواهد سر به زیر، برده هایی می‌خواهد حلقه به گوش و در نهایت به دنبال هم‌پیمانانی نوکر و لشگری بی‌اراده می‌گردد..

عاملی اظهار داشت: بدترین زیان کننده در این ماجراجویی، دولت‌های مزدور خلیج فارس هستند، ترامپ ۵۵۰ میلیارد دلار از عربستان و ۴۶۰ میلیارد دلار از قطر، امارات و بحرین گرفت و همه این وجوه حق امنیت بودند که در قالب صدور سلاح انجام پذیرفت و حالا در ازای دوشیدن آن‌ها مزد خوبی به آنها داد، او به جای اینکه رشوه بدهد قدس را بگیرد، هم رشوه را گرفت و هم قدس را.!

وی ادامه داد: از این کار ترامپ، خیانت کشورهای عربی معلوم شد، آن‌ها باید اعتراف به خیانت و از آن توبه کنند، آن‌ها باید اعتراف کنند که با انتخاب گزینه مذاکره با اسرائیل راه را اشتباه رفتند، آن‌ها باید از پیمان اسلو و کمپ دیوید سریعا خارج شوند، اینکه نهایت کمپ دیوید به تصرف بیت المقدس رسیده نشان می‌دهد که آن پیمان، پیمانی بس خیانت بار بوده است.

خطیب جمعه اردبیل گفت: از اینکه بن سلمان به جای اعتراف به خیانت، به آمریکا پیشنهاد داده که منطقه کوچک ابودیس در شرق قدس پایتخت کشور فلسطین باشد و بیت المقدس به اسرائیل واگذار شود، خیانت بزرگ به امت اسلام و دخالتی آشکار در کشور فلسطین و بازی کردن با سرنوشت آن‌هاست، با این حال ایران را متهم می‌کنند که در امور کشورهای منطقه دخالت می‌کند.

وی اظهار داشت: اقدام ترامپ وزن سیاسی و وضعیت ایران در منطقه را به طور خاص بالا برد؛ چون ایران سال‌هاست که می گوید مذاکره و صلح راه حل مشکل فلسطین نیست و حالا مذاکره کنندگان مجبورند به تنها راه باقی مانده یعنی راه مقاومت بازگردند، با اقدام ترامپ صلح بین اسرائیل و فلسطین برای همیشه از بین رفت.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + سه =