کد خبر : 31898
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷

آذربایجان، پای ثابت مدال های قهرمانی بدنسازی

آذربایجان، پای ثابت مدال های قهرمانی بدنسازی

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی گفت: : ورزشکاران استان همواره پای ثابت اردوهای تیم ملی هستند لذا سعی کردیم بیشتر تمرکزمان را در حوزه استعدادیابی قرار دهیم تا این زنجیره را ادامه دهیم.

به گزارش نگاه، علی نیک رزم، رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان، در گفتگو با نصر در خصوص مهم ترین فعالیت های این هیات در ایام کرونا گفت: خوشبختانه دوران کرونا فرصتی شد تا برخی نوآوری هایی را بوجود آوریم تا چراغ ورزش خاموش نشود که از جمله آن ها می توان به برگزاری مسابقات مجازی فیزیک اشاره کرد که برای اولین بار در ایران اتفاق افتاد و بنیان گذار چنین مسابقاتی در ایران شدیم. در دو سال اخیر چندین مسابقات برگزار کردیم که ماحصل این مسابقات حضور سه ورزشکار از استان در مسابقات جهانی بود که توانستند مقام های اول را کسب کنند.
وی در ادامه افزود: در سال ۱۴۰۰ توانستیم در تمام رشته های زیر مجموعه پرورش اندام قهرمان جهان داشته باشیم که افتخار بزرگی بود. در حوزه بانوان هم برای اولین بار توانستیم تیمی را به مسابقات پاور لیفتینگ و مچ اندازی اعزام کنیم که مدال های رنگارنگی را برای استان به ارمغان آوردند که نشان دهنده استعداد بالای این رشته در استان است.البته در رشته فیتنس و مچ اندازی هم به مسابقات اعزام و عنوان کسب کردند.
نیک رزم در خصوص برنامه ورزشی امسال هیات بدنسازی و پرورش اندام استان خاطر نشان کرد: برنامه مدونی در خصوص هر ۵ رشته زیر مجموعه هیات هم در حوزه آقایان و هم در حوزه بانوان تدارک دیده شده است. البته ما در مسابقات قهرمانی کشور در رشته فیزیک و هم مچ اندازی می توانیم میزبان مسابقات شویم که به احتمال زیاد میزبان دو مسابقه کشوری و دو کاپ آزاد باشیم.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت های بالای این ورزش در استان گفت: ورزشکاران استان همواره پای ثابت اردوهای تیم ملی هستند و هر سال ملی پوش داریم. البته سعی کردیم بیشتر تمرکزمان را در حوزه استعدادیابی قرار دهیم و این زنجیره را ادامه دهیم که خوشبختانه در سال های گدشته توانستیم عناوین مختلفی را کسب و ورزشکاران را به میادین بین المللی اعزام کنیم.
رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان در خصوص حواشی اخیر در خصوص ممنوعیت فعالیت بانوان در رشته بدنسازی اظهار داشت: در رشته های زیر مجموعه بدنسازی مثل مچ اندازی یا پاور لیفتینگ و فیتنس هیچ محدودیتی برای بانوان وجود ندارد اما در بخش فیگور گیری از ابتدا این مسابقات ممنوع بوده و به غیر از آن هیچ محدودیتی وجود ندارد.
نیک رزم در پایان گفت: اصلی ترین مشکل هیات محدودیت های مالی هستند که  متاسفانه همواره درگیر مشکلات مالی هستیم. به عنوان مثال اعزام تیم به مسابقات کشوری حداقل ۳۰ میلیون تومان هزینه می برد که هزینه بسیار بالایی است و در اعزام تیم ها دچار مشکل می شویم و اسپانسری خاصی هم وجود ندارد که بتواند هزینه ورزشکاران را تامین کند. ماهم از اداره ورزش و جوانان انتظار تامین هزینه هارا در شرایط فعلی نداریم و افزایش قیمت باعث ایجاد مشکلات در ورزش شده است. با این وجود با حمایت برخی از ورزش دوستان سعی کردیم تا جایی که در توان داریم ورزشکاران را به مسابقات اعزام کنیم و تنها انتظاری که از مسئولان داریم به ورزشکاران توجه کنند و از کمک های معنوی دریغ نکنند. در پایان هم از مسئولان استان درخواست دارم در زمینه استخدام ورزشکاران مساعدت کنند که متاسفانه در رشته های بدنسازی هیچ اقدامی صورت نگرفته است و امیدوارم این مسئله بسیار مهم حل و فصل شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × چهار =