کد خبر : 39409
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳

۱۱+۱ ورودی؛ تراکتور یک تیم کامل جذب کرد!

۱۱+۱ ورودی؛ تراکتور یک تیم کامل جذب کرد!
تراکتور تا اینجای کار از فصل نقل‌وانتقالات تابستانی فوتبال کشور یازده بازیکن جدید به خدمت گرفته است.

به گزارش نگاه به نقل از فوتبالی، تراکتور را باید یکی از فعال‌ترین تیم‌های نقل‌وانتقالات تابستانی قلمداد کرد. تیمی که با یازده ورودی قطعی و یک ورودی احتمالی در روزهای آتی، چهره جدیدی برای لیگ بیست‌وسوم به خود گرفته و طبق گفته مدیران این تیم، هدف آن‌ها قهرمانی در فصل آینده است. با این حال عدم جذب بازیکن برای چند پست کلیدی و ترافیک حاصله در برخی دیگر از پست‌ها موضوعی است که این‌روزها بسیار بدان پرداخته شده است. در این گزارش مروری داشته‌ایم به ورودی‌های یکی از جذاب‌ترین تیم‌های لیگ برتر که خواندن آن خالی از لطف نیست.

پست دروازه‌بانی: همه رفتند جز‌ احسان مرادیان!

شاید اگر کسی اواخر فصل گذشته صحبت از تغییر حداکثری در پست سنگربانی تی‌تی‌ها می‌زد، کمتر فردی حاضر به قبول آن می‌شد. مهم‌ترین تغییر در این پست جدایی محمدرضا اخباری است. کاپیتان محبوب سرخ‌ها باتوجه به عدم توافق مالی راهی سیرجان شد تا حسین پورحمیدی با بازگشت از قرارداد قرضی، گلر شماره یک پرشورها برای فصل بعد باشد. تراکتوری‌ها هم‌چنین در نظر داشتند، با احسان مرادیان هم قطع همکاری کنند اما کمبود خرید سهمیه لیگ برتری باعث شد تا دروازه‌بان نسبتا پراشتباه فصل گذشته در جمع تی‌تی‌ها ماندگار شود. مهدی حقیقت و رضا سیف‌احمدی دو دروازه‌بان جوان دیگر تراکتور بودند که راه جدایی در پیش گرفتند و ادیب زارعی به عنوان یک دروازه‌بان جوان و برای گلر سومی به جمع قرمزها پیوست تا پست قفس توری تراکتور دو‌ ورودی جدید داشته باشد. احتمالا گلر چهارم تی‌تی‌ها دروازه‌بان تیم امید سرخ‌ها باشد که فعلا مشخص نشده است.

دفاع وسط: دو‌ ورودی سرشناس با تم کاپیتانی

با جدایی هادی محمدی و عدم تمدید قرارداد آرش قادری تا بدین لحظه، تراکتور سیدمحمد حسینی و میلاد کر را به عنوان مدافعان وسط از فصل گذشته حفظ کرده است. تی‌تی‌ها اما برای ترمیم این نقطه از تیم خود که به نوعی پاشنه آشیل آن‌ها در فصل گذشته هم بود، دو مدافع سرشناس جذب کردند. شجاع خلیل‌زاده و عارف آقاسی دو بازیکنی هستند که با تبلیغات بسیار جذب تراکتور شده و مطمئنا هزینه زیادی را متحمل محمدرضا زنوزی کرده‌اند! شجاع با بازگشت از قطر به عنوان بازیکن تیم ملی بازوبند این تیم را هم خواهد بست و مدافع سابق فولاد هم با وجود پیشنهاد از استقلال، ترجیح داد هایجک تراکتور لقب گیرد.

مدافع راست و چپ: در قرق پرسپولیسی‌های سابق!

با جدایی سیدابوالفضل رزاق‌پور، سجاد دانایی و پوریا آریاکیا تراکتور اقدام به جذب سه بازیکن در این پست کرده که همگی سابقه بازی در پرسپولیس را دارند و پرحاشیه‌ترین انتقال چند سال اخیر تراکتور هم در پست دفاع چپ‌ با جذب سعید آقایی رخ داده که باوجود حمایت پاکو خمز، هنوز هم تتمه‌های آن ادامه دارد.‌ علی شجاعی بازیکن فصل گذشته نساجی دیگر خرید تی‌تی‌ها برای جناح چپ تراکتور است و مهدی شیری هم برای رقابت با محمد آقاجانپور جذب شده تا دو دفاع کناری برای تراکتور سه سهمیه را اشغال کند.

هافبک: هایجک از سپاهان رقیبی برای سه خارجی مطرح

خرید تراکتور برای پست هافبک سیدمهدی حسینی ستاره فصل گذشته مس رفسنجان است که جزو بهترین خریدهای تی‌تی‌هاست. بازیکنی که مورد توجه سپاهان هم قرار داشت ولی تصمیم گرفت به تبریز کوچ کند و شنیده می‌شود چشم پاکو خمز را هم در تمرینات گرفته است. باتوجه به این تعاریف یکی از انتظارات طرفداران تراکتور برای فصل جدید، چینش نفرات جدید از جمله حسینی خواهد بود. باید دید آیا سرمربی اسپانیایی از حسینی به جای ریکاردو یا گوستاوو استفاده خواهد کرد یا ترجیح خواهد داد وی را جایگزین صفا هادی در پست هافبک دفاعی کند؟ البته ممکن است هافبک قمی بازی را از نیمکت هم شروع کند و چیزی که عیان است رقابت شدید در پست هافبک بین این بازیکنان باکیفیت خواهد بود که قطعا مورد علاقه پاکو خمز می‌باشد.

وینگر: دو خرید سرشناس؛ یک لالیگایی و باز هم یک پرسپولیسی سابق!

در پست وینگر تراکتور علاوه بر جذب محمد قنبری و مهدی هاشم‌نژاد به عنوان دو بازیکن‌ جوان، اقدام به جذب دو ستاره هم‌ کرده است. آلوارو خیمنز بازیکنی که از یک تیم اسپانیایی مستقیما به ایران آمده و اولین تجربه آسیایی خود را خواهد داشت؛ خریدی است که بسیار موردتوجه فوتبال دوستان قرار گرفته است. هم‌چنین سیامک نعمتی که از فصل گذشته مورد توجه یحیی گل‌محمدی قرار نداشت، دیگر بازیکنی است که به تبریز کوچ کرده و مورد توجه شخص مالک تراکتور هم بوده و دومین بازیکنی است که کنار زنوزی معارفه شد. البته هم نعمتی و هم خیمنز به صورت تخصصی وینگر راست هستند ولی بازیکن اسپانیایی آن‌طور که پیداست بیشتر برای پست وینگر چپ جذب شده است. علی شجاعی هم دیگر خریدی است که می‌تواند در این بخش توسط خمز مورد استفاده قرار گیرد.

مهاجم: ایرانی رسید؛ حالا همه منتظر خارجی هستند

اما موردانتقادترین پست که تی‌تی‌ها شدیدا به نبود بازیکن در آن گلایه دارند، پست مهاجم است. تراکتور با جدایی محمد عباس‌زاده، رضا اسدی و خایمه گومز صرفا حامد پاکدل را در این پست در اختیار داشت که البته عارف رستمی مهاجم هشت گله فصل قبل مس کرمان را هم خریداری کرد. آن‌طور که مدیران تراکتور می‌گویند این تیم یک خرید خارجی دیگر هم در این پست انجام خواهد داد تا پرونده نقل‌وانتقالاتی پرشورها برای پنجره تابستانی بسته شود.

گزارش از: حامد حاجی‌محمدی

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

17 − 11 =