کد خبر : 24979
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

بازسازی جاده هریس-مشگین‌شهر در صورت تخصیص اعتبار

بازسازی جاده هریس-مشگین‌شهر در صورت تخصیص اعتبار

جاده هریس – مشگین‌شهر

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هریس از بازسازی کامل جاده گردشگری، کوهستانی هریس – مشگین‌شهر تا پایان فصل کاری امسال در صورت تخصیص اعتبارات مورد نیاز خبر داد.

به گزارش نگاه، جاده هریس – مشگین‌شهر، محوری گردشگری، کوهستانی و برفگیر در شمالغرب کشور است که قسمت شرقی استان آذربایجان شرقی را به قسمت غربی استان اردبیل متصل می‌کند.

این جاده ۶۵ کیلومتر طول دارد و مسافت ۱۶۵ کیلومتری مرکز استان آذربایجان شرقی تا مشگین شهر را حدود ۴۰ کیلومتر کاهش می‌دهد.

این جاده به جهت عبور از جنگل‌های ارسباران چشم انداز بسیار زیبایی دارد و از مسیر‌های گردشگری منطقه محسوب می‌شود ولی به علت برفگیر بودن این مسیر که گاهی در فصل سرما تا مدت ۶ ماه مسدود می‌شود و عدم بازسازی آن در سالهای اخیر وضعیت اسفناکی دارد و به شدت تخریب شده است.

غلامرضا اویسی، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان هریس در گفت‌وگویی در خصوص وضعیت نامناسب جاده هریس – مشگین‌شهر اظهار داشت: این محور از مسیرهای صعب‌العبور و کوهستانی استان و جزو مناطق گردشگری و ییلاقی شهرستان هریس است.

وی افزود: در سال گذشته با توجه مسئولان ارشد استانی، اعتباری جهت بازسازی و آسفالت این جاده اختصاص داده شد که ۱۹ کیلومتر از آن در سال ۹۸ به اتمام رسیده و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

رئیس حمل و نقل جاده ای شهرستان هریس با بیان اینکه امسال شاهد حل مشکلات این جاده خواهیم بود، گفت: بقیه این مسیر که حدود ۱۵ کیلومتر است، اکنون در دست اجرا است که امیدواریم با تخصیص یافتن اعتبار مورد نیاز، تا پایان فصل کاری پایان یابد و زیر بار ترافیک برود.

شهرستان هریس با حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − هشت =