کد خبر : 38715
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲

بارش‌های رگباری آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

بارش‌های رگباری آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد
رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با عبور امواج تراز میانی جو، رگبار باران اغلب نواحی استان را فرا می‌گیرد.

به گزارش نگاه، محمد امیدفر، روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، تصاویر ماهواره و آخرین اطلاعات هواشناختی، سامانه بارشی از اواخر چهارشنبه به ویژه روز پنجشنبه در استان فعالیت خواهد کرد.

وی اظهار کرد: طی امروز نیز بارش های پراکنده در شمال منطقه ارسباران پیش بینی می شود و با تقویت موج بارشی، آسمان استان در روزهای آینده نیمه ابری تا ابری می شود.

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت سامانه بارشی همچنین موجب وزش باد گاهی نسبتا شدید و غرش آذرخش در اغلب نواحی استان می شود.

امیدفر، ادامه داد: در این مدت با توجه به وزش باد نسبتا شدید، احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

وی همچنین خواستار لغو سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت های کوهنوردی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر شد.

امیدفر، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای ۹ درجه و جلفا با دمای ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به ۱۷ درجه سانتی گراد رسید.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =