کد خبر : 38552
تاریخ انتشار : شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

رگبار شدید باران به تردد در خیابان‌های تبریز امان نداد!

رگبار شدید باران به تردد در خیابان‌های تبریز امان نداد!
بارش های رگباری و شدید موجب آبگرفتکی معابر عمومی در شهر تبریز شد و تردد خودروها را با مشکل مواجه کرد.

به گزارش نگاه، رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ این استان را فرا گرفته است و این وضعیت تا روز یکشنبه ادامه می‌یابد.

محمد امیدفر، افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی، تصاویر ماهواره و آخرین اطلاعات هواشناختی، فعالیت این سامانه بارشی موجب ابرناکی، وزش باد گاهی به نسبت شدید و غرش آذرخش می شود.

وی اظهار کرد: احتمال پر آب شدن مسیل ها و جاری شدن سیل در برخی مناطق وجود دارد بر این اساس انجام اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با این وضعیت ضروری است.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به وزش باد به نسبت شدید در برخی مناطق استان، احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و خسارت به سازه های سبک وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

امیدفر، خواستار لغو سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت های کوهنوردی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر شد.

رگبار شدید باران آذربایجان‌شرقی را فرا گرفت

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش از آذرشهر به مقدار ۲۳.۹ میلی متر و کمترین بارش از میانه به میزان ۹ دهم میلی بود گزارش شده است.

امیدفر ادامه داد: در این بازه زمانی هریس و چاراویماق با دمای هشت درجه و جلفا با دمای ۱۶ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهر استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به ۱۲ درجه سانتی گراد رسید.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + پنج =