کد خبر : 10344
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۷:۴۸

اهمیت ریشه یابی مشکلات بنیان خانواده/ ضرورت آموزش مهارت های زندگی از سنین پایین

اهمیت ریشه یابی مشکلات بنیان خانواده/ ضرورت آموزش مهارت های زندگی از سنین پایین

استاندار آذربایجان شرقی گفت:با توجه به آمار ارائه شده در خصوص درصد بانوان سرپرست خانوار باید مشکلاتی که بنیاد خانواده را درگیر کرده است، ریشه یابی شود. به گزارش آوای سهند ، مجید خدابخش در جلسه کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  با اشاره

استاندار آذربایجان شرقی گفت:با توجه به آمار ارائه شده در خصوص درصد بانوان سرپرست خانوار باید مشکلاتی که بنیاد خانواده را درگیر کرده است، ریشه یابی شود.

به گزارش آوای سهند ، مجید خدابخش در جلسه کارگروه تخصصی امور بانوان و خانواده استان با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده  با اشاره اهمیت توجه به آمار ارائه شده در خصوص درصد بانوان سرپرست خانوار در آذربایجان شرقی، گفت: اگر مسائلی که سبب رشد این آمار می شود را ریشه یابی نکنیم و به شناسایی آسیب ها اهمیت ندهیم مثل انجام درست کارهای غلط پیش می آید.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم مبنی بر داشتن رفتار نیکو با زنان، اظهار داشت: زندگی باید برپایه اصول تنظیم شود و اگر نیاز است در مدارس و دانشگاه‌ها مهارت‌های زندگی آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه  پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از طریق تربیت درست در سنین پایین ممکن است، گفت: تربیت کردن به معنی اصلاح مباحث رفتاری است و اگر در این رابطه تمرکز کنیم نتایج بهتری را می‌گیریم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اگر مشاوره و آموزش به ایجاد تعامل در استحکام بنیاد خانواده ها کمک می کند،باید به آن توجه بیشتری شود، گفت: بجای این همه بحث و بررسی آمارها ، انرژی را روی تربیت از سنین پایین بگذاریم و به تعلیم افراد در سنین بالاتر بپردازیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر روی این مطالب  با هم متمرکز شویم مطمئنا موفق می شویم، اذعان داشت: نباید به صورت جزیره به موضوع های مطرح شده نگاه کنیم.

خدابخش افزود: اگر روزی آماری به دست آورید که کاهش تعداد  زنان سرپرست خانواده  بر اثر طلاق را نشان دهد، این موفقیت بشمار می آید.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پنج × یک =