کد خبر : 15451
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۷:۰۸

الکترونیکی شدن آزادراه‌های آذربایجان شرقی

الکترونیکی شدن آزادراه‌های آذربایجان شرقی

میر شفیع گفت: امکان پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی در آزادراه‌های تبریز-ارومیه و تبریز-زنجان فراهم می‌شود. ۴ آزادراه از ۲۸ اسفندماه سال گذشته، این ۲ آزادراه آذربایجان شرقی هم به پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی تجهیز خواهند شد.      به گزارش آوای سهند سیدحسین میرشفیع معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل با اعلام این

میر شفیع گفت: امکان پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی در آزادراه‌های تبریز-ارومیه و تبریز-زنجان فراهم می‌شود. ۴ آزادراه از ۲۸ اسفندماه سال گذشته، این ۲ آزادراه آذربایجان شرقی هم به پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی تجهیز خواهند شد.

الکترونیکی شدن آزادراه‌های آذربایجان شرقی
    

به گزارش آوای سهند سیدحسین میرشفیع معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل با اعلام این خبر گفت: به تازگی پیشنهادی به وزیر راه و شهرسازی ارائه شده که مورد موافقت قرار گرفته و دستور اجرای آن صادر شده است تا شاهد جایگزین شدن روشی به جای جریمه پرداخت نکردن عوارض الکترونیکی آزادراه‌ها باشیم.مکانیزم اخذ عوارض الکترونیک آزادراه‌ها به گونه‌ای است که با عبور هر خودرو از آزادراه‌های کشور، پلاک ماشین ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: امکان پرداخت از طریق درگاه‌های الکترونیک یا کیف پول الکترونیک به صورت خودکار فراهم خواهد بود. علاوه بر این، در صورت پرداخت نشدن عوارض، پیامکی به صاحب پلاک ارسال و در صورت شارژ کیف پول الکترونیکی در مهلت مقرر این رقم کسر می‌شود.

وی افزود:  همچنین مالک خودرو ۴۸ ساعت فرصت دارد تا این مبلغ را با استفاده از درگاه‌های الکترونیکی شبکه شتاب با روش و مکانیزم‌های تعریف شده پرداخت کند و در صورتی که ۷۲ ساعت از زمان عبور از جایگاه اخذ عوارض بگذرد و شخص اقدامی برای پرداخت نکند درصدی به مبلغ اصلی عوارض افزوده خواهد شد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دوازده − پنج =