کد خبر : 23139
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

اقدامات شعارگونه نمی‌تواند «جهش تولید» را عملیاتی کند/ هفت خوان رستم پیش پای تولید

اقدامات شعارگونه نمی‌تواند «جهش تولید» را عملیاتی کند/ هفت خوان رستم پیش پای تولید

جهش تولید

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: کار کردن در فضای فعلی برای تولیدکننده دشوار است. برای جهش تولید باید شعارزدگی را کنار گذاشت و در عمل فضای کسب و کار را برای رونق و جهش تولید مهیا کرد.

اقدامات شعارگونه نمی‌تواند «جهش تولید» را عملیاتی کند/ هفت خوان رستم پیش پای تولید

محمدحسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، درباره راه‌های تحقق شعار سال و کمک به «جهش تولید» اظهار کرد: هنوز بسترهای مناسب برای شکل‌گیری تولید بدون دغدغه و مانع در کشور چندان فراهم نیست و وقتی این مشکلات به بستر ناامنی اقتصادی موجود اضافه می‌شود کسب و کار و تولید را از صرفه خارج می‌کند که دلسردی تولیدکنندگان و از بین رفتن فرصت‌های شغلی را به‌دنبال دارد.

وی ابراز داشت: غیر از ضرورت ساماندهی قوانین و مقررات مصوب، چاره‌جویی برای نبود تعامل بین دستگاه‌های مختلف که موجب ایجاد ناهماهنگی بین کارکنان دستگاه‌ها و تولیدکنندگان  می‌شود، ضرورت دارد.

 هفت‌خوان رستم در ادارات  برای تولید کننده

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس توضیح داد: فردی که می‌خواهد تولیدی را شروع کند و یا مشکل اداری دارد، باید در یکایک دستگاه‌هایی مثل محیط‌زیست، جهادکشاورزی و صنعت و معدن حضور یافته و هفت‌خوان رستم در ادارات مختلف را طی کند.

فرهنگی متذکر شد: برای جهش تولید لازم است، ضوابط غیرضرور و مخل تولید که بسیاری از آنها تحت تاثیر بخشنامه‌ها و ضوابط داخلی دستگاه‌های اجرایی است، به جد حذف شوند و حتی‌المقدور دستگاه‌های مختلف ساز و کارهای داخلی خود را از حالت انسانی خارج ساخته و دولت الکترونیک و استفاده از فضای مجازی به معنای واقعی عملی شود.

باید شعارزدگی را کنار بگذاریم

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم با بیان اینکه باید شعارزدگی را کنار بگذاریم و در عمل پایبند رهنمودهای مقام معظم رهبری باشیم، یادآور شد: همه صحبت از حمایت از تولید می‌کنند و شعارهای رنگارنگی می‌دهند؛ اما در عمل شرایط همان اوضاع قبلی است.

کار کردن در فضای فعلی برای تولیدکننده بسیار سخت است

وی خاطرنشان کرد: کار کردن در فضای فعلی برای تولیدکننده بسیار سخت است و برای جهش تولید باید شعارزدگی را کنار بگذاریم و در عمل فضای کسب و کار را برای رونق و جهش تولید مهیا کنیم.

فرهنگی بر لزوم شناسایی خلاءهای موجود و حلقه‌های مفقوده و تکمیل زنجیره تولید و فروش محصولات تاکید و ادامه داد: ما باید به‌جای پرداختن به مسائل به‌صورت شکلی و کلی و تکرار مکررات، به سمت رفع نیازهای واقعی جامعه و تولید حرکت کنیم که این کار شدنی و در دسترس است ولی متاسفانه از سوی دستگاه‌های دولتی مورد غفلت قرار می‌گیرد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اذعان داشت: مسائلی مثل تامین نقدینگی و مواداولیه تولید هنوز محل چالش و وابستگی به خارج، ضعف روابط بین‌الملل و مشکلات تحریم‌ها به قوت خود باقی است؛ باید به دور از نگاه جزیره‌ای و به شکل اساسی به این موضوعات توجه شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × یک =