کد خبر : 7246
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۸:۲۵

افسوس سرِّ دلبران برای تبریز

افسوس سرِّ دلبران برای تبریز

تصاویر بافت تاریخی شهر یزد در سریال سر دلبران خود نمایی می کند و جای تقدیر دارد که مسئولین رسانه ملی به خوبی دریافته اند که ساخت برنامه در شهرهای مختلف چه نتایج مثبتی به دنبال دارد و البته این مساله با یک افسوس برای تبریز نیز همراه است!        این روزها در میان

تصاویر بافت تاریخی شهر یزد در سریال سر دلبران خود نمایی می کند و جای تقدیر دارد که مسئولین رسانه ملی به خوبی دریافته اند که ساخت برنامه در شهرهای مختلف چه نتایج مثبتی به دنبال دارد و البته این مساله با یک افسوس برای تبریز نیز همراه است!

افسوس سرِّ دلبران برای تبریز
    

 

این روزها در میان سریالهای ویژه ماه مبارک رمضان، سریالی از شبکه یک سیما پخش می شود با عنوان سر دلبران که لوکیشن های این سریال نسبتا جذاب در بافت تاریخی شهر یزد فیلم برداری شده است. جدا از ساخت مناسب ساخته لطیفی کارگردان به نام تلویزیون، تصاویر بافت تاریخی شهر یزد در این سریال مناسبتی خود نمایی می کند و جای تقدیر دارد که مسئولین رسانه ملی به خوبی دریافته اند که ساخت برنامه در شهرهای مختلف چه نتایج مثبتی به دنبال دارد و البته این مساله با یک افسوس برای تبریز نیز همراه است!

افسوس از این جهت که کهن شهر تبریز با زمینه های مناسب برای ساخت سریال، در قاب نقره ای تلویزیون سراسری  قرار نمی گیرد. مگر در تبریز کم مسجد و خانه تاریخی و بافت سنتی داریم که در اندازه ساخت یک سریال نباشد! صد افسوس که حتی وقتی شخصیت ها و تاریخ آذربایجان سوژه سریالهای تلویزیون هم می شود سهم تبریز و نماهایش از این پروژه های فرهنگی تقریبا هیچ است!

تبریز ۲۰۱۸ که کم کم دارد به تاریخ می پیوندد و برای خود تاریخی می شود و مسئولینی که دست اندار کارند هنوز احساس می کنند برای تبلیغ تبریز ۲۰۱۸ باید در این شهر و آن شهر بنر بزنند اتفاقا امروز در مسیر منزل به محل کارم تریلری دیدم که روی لاستیک های گِل پخشکنش که معمولا محل طنازی و شاعری شوفرهاست تبریز ۲۰۱۸ تبلیغ شده بود !

وقتی آنام با دارا بودن ۳۰ درصد لوکیشن یکی از بخش های آذربایجان توانست مورد توجه عموم مردم ایران قرار بگیرد و نام کلیبر و طبیعت زیبایش را بر سر زبان ها بیاندازد  قطعا سریالی در قواره ی سر دلبران اگر در تبریز تهیه شود دیگر نیازی به تبلیغ بنری و غیره برای تبریز نیست! چرا که بیینده ۳۰ روز تمام با زیبایی های تاریخی تبریز زندگی می کند و قطعا آرزو می کند آنچه را که بر پرده ی نقره ای تلویزیون دیده برای یک بار هم شده از نزدیک ببیند.بیراه نیست که شهریار ملک سخن در وصف تبریز می سراید تبریز است و کوی دلبران….

البته چند وقت پیش خبری منتشر شد که بخش کوتاهی از سریال روزهای بی قراری قرار است در تبریز فیلم برداری شود که جا دارد به مسئولین که زحمت کشیده اند تبریز را با این همه تاریخ ، در چند سکانس سریالی دسته دوم دیده شود جای خسته نباشید دارد!

* عکس: فرهاد قائمیان بازیگر آذربایجانی که نقش ماندگار خان چوبان را در فیلم سارای بازی کرد در صحنه ای از سریال سر دلبران

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − سه =