کد خبر : 24861
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹

افزایش هزینه پارک حاشیه‌ای در تبریز

افزایش هزینه پارک حاشیه‌ای در تبریز

پارک حاشیه‌ای

 رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز گفت: به دلیل اینکه نرخ توقف در پارک حاشیه‌ای تبریز از سال ۹۶ ثابت مانده که این برخلاف سیاست ترافیک زدایی در شهر است که با تصویب اعضای مقرر شد نرخ پارک در حاشیه خیابان های تبریز پس از موافقت اعضای شورای شهر به ۲ هزار تومان در ساعت افزایش یابد.

به گزارش نگاه، عبداله‌ تقی‌پور در جلسه کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه کمیسیون عمران با جدیت پیگیر رفع معضلات ترافیکی تبریز است گفت: برخی گره های ترافیکی با کوچکترین اصلاح هندسی و و اعمال قانون قابل رفع شدن هستند و نیازی به هزینه های کلان نیست.

وی افزود: اگر در پروژه میدان آذربایجان از این روش اصلاح هندسی و اعمال قانون استفاده می‌شد نیازی به هزینه کرد بیش از ۱۰۰ میلیارد تومانی نبود و امروز شاهد عدم رفع معضل ترافیکی در این مجموعه پس از این هزینه کلان نبودیم.
رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه  معاونت حمل ونقل شهرداری باید به سمت توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی حرکت کند گفت: اگر حمل ونقل عمومی گسترش یابد تقاضا برای ایجاد مسیرگشایی و احداث پل و زیر‌گذر کاهش می یابد و هزینه های این زمینه به گسترش و نگهداری حمل ونقل عمومی هزینه خواهد شد.

عبداله‌ تقی‌پور با انتقاد از عدم اجرا و تامین مالی پروژه‌های عمرانی سال ۹۹ در زمینه حمل ونقل گفت: امروز که بیش از ۳ ماه از سال می‌گذرد و فصل اجرای پروژه ها است هنوز مناقصات برای اجرا این پروژه ها برگزار نشده است.
وی با اشاره به اینکه شورای شهر تبریز بیش از نیاز شهرداری برای مسائل چاره اندیشی می‌کند اظهار کرد:امروز شورای شهر جلوتر از اعلام نیاز شهرداری اقدام به تصویب بودجه و حمایت از فعالیت های شهرداری می کند اما متاسفانه شهرداری از این فرصت ایجاد شده به نحو احسن استفاده نمی کند.
لازم به ذکر است در این جلسه اعضای کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز پس از بررسی های کارشناسی افزایش قیمت پارک حاشیه‌ای به مبلغ ۲ هزار تومان در ساعت موافقت کردند تا این موضوع در صحن علنی شورای شهر بررسی شود.
همچنین با پیشنهاد رئیس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز مقرر گردید پس از کار کارشناسی برای توقف خودرو‌های مسافرانی که برای درمان به مراکز درمانی تبریز مراجعه می‌کنند در مناطق بیمارستانی تخفیف پارک حاشیه ای اعمال شود.

افزودنی است: اعضای کمیسیون عمران در این جلسه در راستای کاهش ترافیک و حضور خودرو ها در مناطق پرتردد خواستار حذف نیم ساعت توقف رایگان در پارک حاشیه‌ای شده و گفتند این کار یکی از اساسی ترین سیاست ها برای کنترل ترافیک در مرکز شهر و مناطق پرتردد می‌باشد.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × سه =