کد خبر : 5269
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲

افزايش آمار نزاع هاي ثبت شده در پزشکی قانونی/ زنانی که دست بِزن دارند!

افزايش آمار نزاع هاي ثبت شده در پزشکی قانونی/ زنانی که دست بِزن دارند!

آمار نزاع و خشونت در آذربایجان‌‌شرقی نشان می‌دهد که دیگر بانوان نیز آستانه تحمل‌شان کم شده است و به بهانه‌‌های مختلفی دست به‌‌یقه و راهی پزشکی قانونی می‌شوند. اسلام دین رافت و عطوفت است، دینی که مردم را به صبر و خشوع و فروتنی با یکدیگر دعوت می‌‌کند. هر چند این روزها بسیاری سعی دارند

آمار نزاع و خشونت در آذربایجان‌‌شرقی نشان می‌دهد که دیگر بانوان نیز آستانه تحمل‌شان کم شده است و به بهانه‌‌های مختلفی دست به‌‌یقه و راهی پزشکی قانونی می‌شوند.

اسلام دین رافت و عطوفت است، دینی که مردم را به صبر و خشوع و فروتنی با یکدیگر دعوت می‌‌کند. هر چند این روزها بسیاری سعی دارند که از اسلام چهره‌‌‌ای خشن و مستبد به دنیا نشان دهند اما رجوع به قرآن کریم و سخنان پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار ثابت می‌کند اسلام نه تنها دینی است که از خشونت ابا می‌کند بلکه سرتاسر کلام خداوند در قرآن و سخنان نبی گرامی اسلام دعوت به مهر و عطوفت است وگذری به زندگی این بزرگان نیز موید این مسئله می‌‌باشد.

آمار خشونت و نزاع اما در این روزها در کشورمان نشان می‌دهد که چندان به آموزه‌‌های دینی خود پایبند نیستیم و هر چند به زبان مسلمانیم اما به توصیه‌‌های موکد دینمان پایبند نیستیم و با رفتارمان به عنوان یک مسلمان شیعه چهره رحمانی و با عطوفت اسلام را به نمایش نگذاشته‌‌ایم.

این روزها انگار که کاسه صبر همه پر شده است و به جای اینکه سعی به آرامش و کظم الغیظ کنیم با اولین برخورد نابجا از کوره در می‌رویم و در بسیاری از مواقع آنچه نباید، رخ می‌دهد.

بزن بهادرهایی که راهی پزشکی قانونی می‌شوند

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج با بیان اینکه تعداد مراجعین نزاع در پنج ماهه نخست امسال کمتر از نیم درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: تا پایان مرداد ماه امسال ۱۷ هزار و ۶۴۲ نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌‌اند.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۲ هزار و ۹۸۵ نفر از این مراجعین مرد بوده‌‌اند و همچنین در سال ۹۵ کل مراجعات به ادارات پزشکی قانونی استان ۳۳ هزار و ۹۷۳ مورد بوده است.

آمار فوق جدای از منازعاتی است که باعث ضرب و جرح نشده و به عبارتی اگر درگیری فیزیکی نیز رخ داده است منجر به مراجعه به پزشکی قانونی نگردیده است و با یک حساب سرانگشتی و نگاهی خوشبینانه که اگر از هر دو مورد دعوا یک مراجعه به پزشکی قانونی داشته‌‌ایم می‌توان گفت در سال گذشته بیش از هفتاد هزار نفر در استان باهم درگیر شده‌‌اند، اگرچه می‌دانیم در واقعیت این آمار بسیار بیشتر است.

این آمار نزاع و خشونت تبدیل به امری جاری شده است و دیگر تحمل نداریم که کسی که از کنارمان رد می‌شود چپ نگاهمان کند و یا حرفی مربوط و نامربوط بزند و خیلی زود دست به یقه می‌شویم.

نباید از کنار این مساله نیز به راحتی بگذریم که بسیاری از قتل‌‌هایی که در کشورمان رخ می‌دهد نتیجه یک دعوای ساده و گاها بچگانه است که پشیمانی عظیمی را به بار می‌‌آورد.

زنانی که دست بزن دارند!

بهرام صمدی راد در خصوص آمار نزاع زنان نیز در استان یادآور شد: در پنج ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۶۵۷ زن به خاطر نزاع به پزشکی قانونی مراجعه کرده‌‌اند که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته چهار درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین از کل مراجعات سال گذشته به پزشکی قانونی استان ۸ هزار و ۸۱۵ نفر از آنان را بانوان تشکیل می‌دادند.

این آمار ناراحت کننده نشان می‌دهد که خشونت بین بانوان نیز رواج پیدا کرده است و زنان و دخترانی که بایستی ریحانه و مرکز مهر و عطوفت در جامعه باشند دست بزن پیدا کرده‌‌اند و اگر اتفاقی بر خلاف میل‌شان رخ دهد از خجالت هم در می‌‌آیند.

هر از چند گاهی پخش فیلم‌‌هایی از دعوای بانوان در خیابان باعث تاسف بیننده می‌شود که چرا در جامعه‌‌ای که شان زن بالاتر از صحبت حتی با صدای بلند است شاهد اتفاقات این چنینی هستیم، ارائه آمار پزشکی قانونی نشان می‌دهد که این مساله وسیع‌تر از چیزی است که گاها در فضای مجازی پخش می‌شود.

از آموزه‌‌های دینی‌‌مان پیروی کنیم

در آستانه ولادت امام کاظم(ع) که معروف به فروخوردن خشم هستیم قرار داریم، یادمان نرود اگرچه تمامی ائمه با صبر و خشوع از بروز خشم جلوگیری می‌کردند اما با خواندن زندگی این امام بزرگوار پی می‌بریم که ایشان تا چه اندازه در مقابل دشمنان نیز خشم‌شان را فرو می‌خوردند.

نگاهی به نزاع‌های اطرافمان که بکنیم، می‌‌بینیم این دعواها بیشتر خانوادگی یا دوستانه هست و اگر اینچنین هم نباشد طرف مقابل دعوایمان هموطن و همشهریمان است نه دشمنمان، با بالا بردن آستانه صبر و تحمل‌مان می‌توانیم از بسیاری از این نزاع‌‌ها جلوگیری کنیم تا دیگر شاهد این آمار تاسف بار از نزاع و خشونت در استانمان نباشیم.

امتیازدهی post

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده − 9 =