کد خبر : 15539
تاریخ انتشار : شنبه ۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷

استاندار خبر داد: آغاز مهاجرت معکوس در روستاهای آذربایجان شرقی

استاندار خبر داد: آغاز مهاجرت معکوس در روستاهای آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی، هیچ گونه محدودیتی نداریم ولی علی رغم وجود اعتبارات بسیار خوب در این زمینه، تا کنون ۳۵ درصد توسط متقاضیان واحدهای تولیدی و صنعتی از بانک‌ها جذب شده است. به گزارش آوای سهند،  محمدرضا پورمحمدی دیشب در نشست صمیمی فعالین اقتصادی و بخش

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی، هیچ گونه محدودیتی نداریم ولی علی رغم وجود اعتبارات بسیار خوب در این زمینه، تا کنون ۳۵ درصد توسط متقاضیان واحدهای تولیدی و صنعتی از بانک‌ها جذب شده است.

به گزارش آوای سهند،  محمدرضا پورمحمدی دیشب در نشست صمیمی فعالین اقتصادی و بخش خصوصی شهرستان شبستر با وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش سهم جمعیتی استان در سال‌های اخیر به کمتر از پنج درصد جمعیت کشور، اظهار داشت: در حال حاضر، سهم اقتصادی استان در حدود چهارصد و در حوزه تولید ناخالص ملی، کمتر از ۲٫۴ دهم درصد است.

وی مهم‌ترین دلیل کاهش سهم و نقش استان در شاخص‌های اقتصادی کشور را تبدیل استان آذربایجان شرقی به استانی مهاجرفرست در سال‌های اخیر دانست و عنوان کرد: اکثر مهاجرت کنندگان از استان را نیروهای فعال و جوان جویای کار تشکیل می‌دهند و بر همین اساس باید سیاست‌های مناسب برای توسعه سرمایه‌گذاری و تلاش برای ایجاد اشتغال برای جوانان، افزایش یابد.
وی از آغاز مهاجرت معکوس در برخی از روستاهای استان خبر داد و اظهار کرد: رفع مشکلات واحدهای تولیدی، یکی از اصلی‌ترین اولویت و دغدغه‌های مدیریت استان است و با همدلی و همت مسئولان و فعالین اقتصادی استان می‌توانیم این مشکلات را یکی پس  از دیگری رفع کرده و مانع اثرگذاری مسائلی همچون تحریم در بخش های مختلف اقتصادی شده و به دنیا اثبات کنیم که ملت ایران با استقامت و استواری  به اهداف خود دست خواهند یافت.
استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود خطاب به فعالان بخش خصوصی شهرستان شبستر گفت: در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی، هیچ گونه محدودیتی نداریم ولی علی رغم وجود اعتبارات بسیار خوب در این زمینه، تا کنون ۳۵ درصد توسط  متقاضیان واحدهای تولیدی و صنعتی از بانک‌ها جذب شده است.
پورمحمدی عنوان کرد: با تمام توان از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت می کنیم و انتظار داریم این عزیزان نیز نسبت به مسائلی همچون پرداخت حقوق دولتی، مالیات و سایر تکالیف قانونی خود اهتمام جدی داشته باشند.
انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 1 =