کد خبر : 13679
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

اختصاص ۳۰ درصد از اعتبارات حمل و نقل عمومی شهرداری تبریز به مناسب سازی عبور و مرور معلولان

اختصاص ۳۰ درصد از اعتبارات حمل و نقل عمومی شهرداری تبریز به مناسب سازی عبور و مرور معلولان

٣٠ درصد از اعتبارات ردیف های خدمات عمومی در حمل و نقل عمومی را برای اجرای قانون جامع حقوق معلولین و شهر دوستدار کودک برای مناسب سازی عبور و مرور معلولین هزینه خواهد شد. به گزارش آوای سهند، در صحن علنی شورا اسلامی تبریز چند تن از اعضای شورا به بررسی وضعیت حمل و نقل

٣٠ درصد از اعتبارات ردیف های خدمات عمومی در حمل و نقل عمومی را برای اجرای قانون جامع حقوق معلولین و شهر دوستدار کودک برای مناسب سازی عبور و مرور معلولین هزینه خواهد شد.

به گزارش آوای سهند، در صحن علنی شورا اسلامی تبریز چند تن از اعضای شورا به بررسی وضعیت حمل و نقل عمومی و شرایط معلولین در عبور و مرور در سطح شهر پرداختند.

آجودان زاده رییس کمیسیون تحقیق و نظارت شورا با بیان اینکه در بودجه سال ۹۷ مبلغ ۵۰۰ میلیارد برای خرید اتوبوس مجوز صادر شده است،گفت: ولی اقدامی در این زمینه انجام نشد و در راستای آن نتوانستیم یارانه دولتی را نیز جذب کنیم و تقاضا دارم که امسال در این زمینه تدابیری اتخاذ شود.

در ادامه، سونیا اندیش نائب رئیس شورا اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه بحث انسان محوری در سزح شهر بسیار مهم است، گفت: حداقل مبلغی برای معلولان در بحث‌حمل و نقل درون شهری و اتوبوس های بی آر تی در نظر گرفته شود.

این گزارش می افزاید، ایرج شهین باهر، شهردار تبریز با بیان اینکه شورای شهر به شهرداری در سال ٩٧ مجوز خرید اتوبوس را داده است اما هنوز دولت مجوزهای لازم را صادر نکرده است، اذعان داشت:تا زمانیکه دولت مجوز خرید اتوبوس از تولید کنندگان داخلی را صادر نکرده امکان خرید اتوبوس وجود نخواهد داشت.

در ادامه، عبداله تقی پور خزانه دار شورا با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی تبریز فرسوده است، گفت: با توجه به مجوز شورا به شهرداری تبریز برای خرید ۵۰۰ دستگاه اتوبوس باید اقدامات لازم انجام گیرد، نباید این موضوع را پشت گوش انداخت.

این گزارش حاکی است، در پی بحث و بررسی اعضای شورا اسلامی شهر تبریز و شهردار، شهرداری تبریز مکلف شد ٣٠ درصد از اعتبارات ردیف های خدمات عمومی در حمل و نقل عمومی را برای اجرای قانون جامع حقوق معلولین و شهر دوستدار کودک برای مناسب سازی عبور و مرور معلولین هزینه کند.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

19 − یازده =