کد خبر : 29705
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱

اختصاص تنها ۳۰۰ میلیون از ۱۲۰ میلیارد جریمه راهنمایی به شهرداری تبریز/ برای خرید اتوبوس در حال مذاکره هستیم

اختصاص تنها ۳۰۰ میلیون از ۱۲۰ میلیارد جریمه راهنمایی به شهرداری تبریز/ برای خرید اتوبوس در حال مذاکره هستیم

شهردار تبریز از تقليل سهم تبریز در تمام حوزه‌ها و سطح کلان شهری خبر داد و گفت: از ۱۲۰ میلیارد جریمه راهنمایی تنها ۳۰۰ میلیون به ما داده ‌اند.

به گزارش نگاه؛ عباس رنجبر صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تبریز در خصوص مصوبه ارتقای سطح همکاری‌های پلیس راهور و مدیریت شهری تبریز اظهار کرد: قانونی که در دولت تصویب شده در حال حاضر تمام هزینه‌های راهنمایی رانندگی به جز پرداخت حقوق را به شهرداری واگذار کرده است.

وی افزود: در قدم اول ما باید برای پلیس راهنمایی تبریز ساختمان احداث کنیم و بعدا اگر خودروهایشان هزینه‌ای داشت آن را تامین کنیم، این عملیات نیازمند حدود ۱۰۰ میلیارد هزینه برای شهرداری بوده که  اگر تأمین شود اجرای آن در کمترین زمان اتفاق می‌افتد.

این مقام مسئول با بیان اینکه تقلیل سهم تبریز در تمام حوزه‌ها و سطح کلان شهری اتفاق می‌افتد، ادامه داد: از ۱۲۰ میلیارد جریمه راهنمایی تنها ۳۰۰ میلیون به ما داده ‌اند.

شهردار تبریز اضافه کرد: ما اقدامات اولیه برای اجرای تفاهم‌نامه با راهنمایی و رانندگی را آغاز کردیم و ضروری است دوربین‌های پلاک‌خوان تحویل پلیس راهور شود.

رنجبر پیرامون طرح یک فوریتی ایجاد سامانه متمرکز بیمه شهرداری تبریز نیز اذغان داشت: سامانه ماشین‌آلات را داریم که حق بیمه آنها درآن محل ثبت شده است، بیمه‌های ماشین‌آلات مختلف هستند و به صورت یکجا نیست.

وی با بیان اینکه اشخاص حقوقی نمیتوانند کارگزاری دریافت کنند، ادامه داد: رویکرد دولت در این حوزه درآمدزایی و اشتغالزایی است.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ما ۸۲/۵ میلیارد از محل اوراق مشارکت داریم، در این راستا با ایران‌خودرو دیزل در حال مذاکره هستیم که می‌توانیم یا ۱۶ دستگاه اتوبوس خریداری کنیم و یا به عنوان پیش‌پرداخت برای عقد قراردادی برای خرید ۵۰ دستگاه هزینه کنیم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 − یک =