کد خبر : 11716
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲

احیای دریاچه ارومیه نیازمند عزم ملی است

احیای دریاچه ارومیه نیازمند عزم ملی است

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: برای احیای دریاچه ارومیه باید عزم ملی داشته باشیم. به گزارش آوای سهند، زهرا ساعی، با بیان این مطلب اظهار کرد: مسئله دریاچه ارومیه برای تمام نمایندگان مجلس مهم بوده و این مسئله یک مسئله ملی است، چرا که با خشکی کامل دریاچه، نیمی از کشور دچار مشکلاتی همچون مهاجرت

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: برای احیای دریاچه ارومیه باید عزم ملی داشته باشیم.
زهرا ساعی

به گزارش آوای سهند، زهرا ساعی، با بیان این مطلب اظهار کرد: مسئله دریاچه ارومیه برای تمام نمایندگان مجلس مهم بوده و این مسئله یک مسئله ملی است، چرا که با خشکی کامل دریاچه، نیمی از کشور دچار مشکلاتی همچون مهاجرت به دلیل وزش بادهای نمکی خواهند شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر این که به عنوان یک مسئله ملی، پیگیر تخصیص بودجه دریاچه ارومیه هستیم، عنوان کرد: در تمامی نطق‎ها و جلسات بارها اعلام کرده‎ام که مشکل دریاچه ارومیه یک مسئله منطقه‎ای نبوده و نگاه‎ها به آن باید یک نگاه ملی باشد.

وی در ادامه گفت: در بازدیدی که با نمایندگان استان از دریاچه داشتیم، متوجه مشکلات شدیم و مدام با ستاد احیای دریاچه در ارتباط هستیم.

ساعی با اشاره به بازدید از پروژه‎ی انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه، اضافه کرد: این پروژه که توسط قرارگاه خاتم‎الانبیاء در حال اجرا بوده نیز با مشکلات اعتباری روبه‎رو شده است و پیگیر هستیم تا اعتبار به طور کامل اختصاص پیدا کند، با این وجود این پروژه به خوبی پیش می‎رود.

نماینده تبریز از تخصیص نیافتن کامل اعتبارات برای احیای دریاچه ارومیه در سال گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه امسال نیز بودجه‎ها به طور کامل تخصیص پیدا نکرده است، هر چند منتظر بارش‌های پاییزه و زمستانه هستیم، اما باید فازهایی تعریف کرده و طبق آن به درستی پیش برویم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 + 2 =