کد خبر : 39983
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴

ترویج فرهنگ کتابخوانی ابزار توسعه فرهنگ شهروندی است

ترویج فرهنگ کتابخوانی ابزار توسعه فرهنگ شهروندی است
شهردار منطقه ۶ تبریز گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی مهم‌ترین ابزار توسعه فرهنگ شهروندی است.

به گزارش نگاه، احمد انیسه شهردار منطقه ۶ تبریز ظهر امروز در آیین «آذربایجان مهد غیرت» که با حضور نویسندگان نامی و برتر استان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم ترین رسالت های اجتماعی مدیریت شهری، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در راستای ارتقای فرهنگ عمومی و سطح آگاهی‌های شهروندان است.

وی افزود: افزایش سرانه مطالعه در خانواده‌ها از بروز برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فردی و اجتماعی جلوگیری می‌کند، به همین دلیل مدیریت شهری با ترویج کتاب‌خوانی می‌ تواند نقش و جایگاه انکارناپذیری ایفا کند.

شهردار منطقه ۶ تبریز هدف از برگزاری این همایش را لزوم جریان سازی در فعالیت های فرهنگی عنوان کرد و گفت: امیدوارم برگزاری چنین همایش هایی موجب ترغیب و تشویق شهروندان در راستای افزایش سرانه مطالعه در کلانشهر تبریز شود.

در ادامه این همایش، محمد عزیزی استاد دانشگاه و نویسنده کتاب تاریخ تبریز و آذربایجان در خصوص این کتاب اظهار کرد: مطالب کتاب حاضر، با توجه به نقش محوری و انکارناپذیر شهر تبریز در تحولات تاریخی آذربایجان، در شعبه بنیاد ایران‌شناسی مطالعه و گردآوری شده و مشتمل بر رویدادها، حوادث تاریخی و شرحی بر پیدایش و تکوین حکومت‌ها و شخصیت‌های تأثیرگذار در تحولات منطقه، از دوران باستان تا اواخر دوره قاجار است.

گفتنی است، همایش «آذربایجان مهد غیرت» به همت واحد امور ارتباطات و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ تبریز برگزار شد که در پایان از نویسندگان و اهالی قلم توسط شهردار منطقه ۶ تبریز تقدیر و قدردانی شد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − 4 =