بر اساس این طرح قرار است شرکت بابک مس ایرانیان با سرمایه‌گذاری ۶۱۰۰‌میلیارد تومان در زمینه تولید مس در ارس فعالیت کند و ظرفیت تولید سالانه ۵۰‌هزار تن مس کاتد را دارد که عمده این محصولات صادر خواهد شد.

محصولات نهایی این شرکت تولید لوله‌‌‌های LWC «کویل»، pancahe«کلاف» و straight «شاخه» است، کاملا سازگار با محیط‌زیست است.

روش تولید مس در این شرکت بیولیچینگ و بدون نیاز به استفاده از کوره و ذوب کردن است و با کمک باکتری‌‌‌های خاصی صورت می‌گیرد.

محصولات این شرکت در صنایع برودتی و حرارتی، لوازم‌خانگی، لوله‌کشی آب و گاز، رادیاتورسازی، صنایع برق، پانل‌‌‌های خورشیدی و صنعت خودرو کاربرد دارد.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ارس و رئیس کمیسیون اقتصادی این سازمان درباره این طرح گفت: این واحد بزرگ تولیدی در زمینی به مساحت حدود ۱۰۰ هکتار احداث خواهد شد و سوله و مخزن‌‌‌های آن ۶۰درصد از فضای این مجموعه را اشغال خواهد کرد.

بابک عبدل‌‌‌نژاد افزود: با راه‌‌‌اندازی این کارخانه، مواد اولیه موردنیاز از معادن مختلف داخلی و خارجی شامل مس سونگون و ارمنستان تامین خواهد شد.

وی افزود: این طرح در کمیته فنی در حال بررسی است و با تصویب و راه‌اندازی آن برای ۶۰۰ نفر به طور مستقیم و بیش از ۳۰۰۰ نفر به طور غیرمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/