کد خبر : 8404
تاریخ انتشار : شنبه ۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

احتمال پشیمانی مادر زهرا و مراجعه او به بهزیستی وجود دارد

احتمال پشیمانی مادر زهرا و مراجعه او به بهزیستی وجود دارد

ارشدزاده گفت: بر اساس قانون بعد از گذشت یک سال از تحویل کودک سرراهی به اداره‌کل بهزیستی، او جزو کاندیداهای واگذاری حضانت قرار می‌گیرد. محسن ارشدزاده در گفت‌وگو با  آناج با بیان اینکه کودک ۲٫۵ ماهه‌ای که او را زهرا می‌نامند پنج روز قبل از طریق کلانتری ۱۵ تبریز و با حکم قضایی تحویل بهزیستی

ارشدزاده گفت: بر اساس قانون بعد از گذشت یک سال از تحویل کودک سرراهی به اداره‌کل بهزیستی، او جزو کاندیداهای واگذاری حضانت قرار می‌گیرد.

محسن ارشدزاده در گفت‌وگو با  آناج با بیان اینکه کودک ۲٫۵ ماهه‌ای که او را زهرا می‌نامند پنج روز قبل از طریق کلانتری ۱۵ تبریز و با حکم قضایی تحویل بهزیستی آذربایجان‌شرقی داده شده است، خاطرنشان ساخت: در وهله‌ی اول سلامت کودک احراز و جهت نگهداری و مراقبت به شیرخوارگاه منتقل شد.

وی افزود: این حوادث اولین‌بار نیست که رخ می‌دهد و صرفاً مختص شهر تبریز نیز نمی‌باشد، به صورت میانگین همواره ۵۰ کودک زیر ۶ سال که اکثریت آنان نیز نوزاد زیر یک سال هستند در شیرخوارگاه احسان تحت مراقبت مددکاران قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به درخواست‌های متعدد برای حضانت کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، توضیح داد: در آذربایجان‌شرقی به ازای هر یک کودک ۱۰ خانواده متقاضی وجود دارد و بر اساس قانون بعد از بررسی شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی متقاضیان، مراحل قانونی طی و حضانت کودک به خانواده‌ای که در اولویت است واگذار می‌شود.

وی متذکر شد: بر اساس قانون ما نمی‌توانیم در حال حاضر حضانت زهرا را به خانواده‌ای واگذار نماییم چراکه باید یک سال از تحویل آن به مرکز سپری گردد و در صورت عدم احراز هویت کودک و عدم مراجعه‌ی خانواده آن، زهرا نیز جزو کاندیداهای واگذاری حضانت می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در خیلی از مواقع خانواده کودک پشیمان می‌شوند و برای سرپرستی کودک به بهزیستی مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: در این شرایط برای آنکه مشخص شود ادعای مراجعه‌کنندگان صحت دارد، آنان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند و بعد از احراز هویت نوبت به احراز صلاحیت می‌رسد و بهزیستی تنها با دستور قضایی می‌تواند کودک را به خانواده‌اش تحویل دهد.

وی ادامه داد: چنانچه دادگاه پدر و مادر واقعی کودک را صالح به رسیدگی تشخیص ندهد، از تحویل فرزند به آنان خودداری می‌شود و پدر و مادر او تنها حق ملاقات با کودک را خواهند داشت.

ارشدزاده با بیان اینکه نمی‌توان صحت دل نوشته‌های کنار کودک را رد یا تایید کرد، عنوان کرد: تمامی موارد مندرج در یادداشت مبنی بر فوت پدر، فقدان فامیل، فقر و از این دست مسایل ادعایی بیش نیست.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =