کد خبر : 15086
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۸:۱۲

احتمال اعمال خاموشی در تابستان در صورت عدم رعایت پیک مصرف

احتمال اعمال خاموشی در تابستان در صورت عدم رعایت پیک مصرف

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی گفت: اگر مشترکان سقف پیک مصرف را رعایت نکنند، تابستان امسال با خاموشی مواجه خواهیم شد. به گزارش  آوای سهند، اکبر فرج نیا امروز در نشست خبری مدیران صنعت برق آذربایجان با اصحاب رسانه، با بیان این مطلب خواستار صرفه جویی مشترکان برق خانگی، صنعتی و مراکز دولتی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی گفت: اگر مشترکان سقف پیک مصرف را رعایت نکنند، تابستان امسال با خاموشی مواجه خواهیم شد.

به گزارش  آوای سهند، اکبر فرج نیا امروز در نشست خبری مدیران صنعت برق آذربایجان با اصحاب رسانه، با بیان این مطلب خواستار صرفه جویی مشترکان برق خانگی، صنعتی و مراکز دولتی شد.

وی با اشاره به اینکه شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در ۱۸ شهرستان استان، ۱۹ شرکت توزیع برق دارد، اظهار داشت: این شرکت به جز سه شهرستان تبریز، اسکو و آذرشهر، ۴۲ هزار متر مربع از آذربایجان شرقی را تحت پوشش دارد که شامل بیش از ۷۰۰ هزار مشترک در ۱۸ شهر و ۲۵۴۰ روستا است.

فرج نیا با بیان اینکه ضریب نفوذ برق در روستاها بیش از ۹۹٫۹ درصد است افزود: اکنون روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برق در این استان نداریم لذا این خدمات رسانی باعث مهاجرت معکوس در روستاها شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برق یک صنعت است که اقتصاد این صنعت باید مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: بد مصرفی از این انرژی باعث شده قشر مرفه استفاده بیشتری نسبت به قشرمستضعف از این یارانه را داشته باشد که نصب کنتورهای هوشمند برای مشترکین پرمصرف بهترین ابزار جهت رعایت عدالت است.

فرج نیا با بیان اینکه از آذرماه۹۷  مدیریت بار تابستان ۹۸ آغاز شده است، گفت: در بخش صنعت، کشاورزی و خانگی طرح‌هایی تدوین و به شرکت‌های توزیع ابلاغ شد.

وی افزود: نیاز برق مصرفی شهرستان‌های آذربایجان شرقی ۸۲۰ مگاوات است که سهمیه این استان برای صرفه جویی ۱۱۰ مگاوات است و با این ابلاغ باید تا ۷۱۰ مگاوات مصرف استان را مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی از همکاری دو ساعته ۵۰ جایگاه CNG برای قطع برق موقت خبر داد و ابراز داشت: ادارات هم باید در این ایام پیک بحرانی تابستان، ضمن صرفه جویی، سیستم های مولد خود را وارد مدار کنند که در این زمینه ۲۸ تفاهم نامه تنظیم شده و ۱۰۲ موافقتنامه با صنعت و تعدادی از صاحبان چاه‌های کشاورزی به امضا رسیده و در مجموع ۱۰۵۴ تفاهم نامه برای انتقال اوج بار به ساعات غیر از پیک بار منعقد شده است.

وی اظهار داشت: در مجموع ۲۸۹ مگاوات تفاهم کردیم که اگر ۵۰ درصد همکاری رخ دهد، به سقف خاموشی نمی‌رسیم.

فرج نیا از طراحی اپلیکیشن های اطلاع رسانی خاموشی در استان خبر داد که در آن، محدوده و زمان خاموشی احتمالی اطلاع رسانی می‌شود خاطر نشان کرد: این برنامه بر اساس شماره اشتراک کنتور برق، زمان و میزان خاموشی را اطلاع رسانی می‌کند که مردم می‌توانند از طریق سایت این شرکت، این برنامه را دانلود کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق منطقه‌ای آذربایجان نیز در این نشست با بیان اینکه مشترکان بخش صنعت متعهد شدند پیک بار برق را ۳۰۰ مگاوات کاهش دهند تا از پاداش و مشوق‌های این صرفه جویی بهره مند شوند، گفت: در فصل گرما این مقدار برق از یکی از کشورهای همسایه وارد می‌شود.

افشین روشن میلانی با بیان اینکه مصرف برق تبریز نسبت به سال گذشته ۲ برابر افزایش یافته است، ادامه داد: حدود ۷۹ مگاوات نیروگاه‌های مقیاس کوچک در منطقه به تولید برق کمک می‌کنند و امسال نیروگاه «آق کند» میانه با ظرفیت ۳۵ مگاوات و برق نیروگاه هریس (تا آخر تیرماه امسال) به مدار اضافه می‌شود و بر این اساس مجموع نیروگاه‌های تجدید پذیر در منطقه ۱۵ واحد می‌شود.

وی بیان کرد: بارندگی‌های اخیر نیز موجب شده تا ظرفیت تولید چهار هزار مگاوات تولید برق در کشور ایجاد شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سیزده − ده =