کد خبر : 37357
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵

شهردار تبریز خبر داد؛

۷۴ دستگاه اتوبوس جدید فجرانه شهرداری به مردم تبریز

۷۴ دستگاه اتوبوس جدید فجرانه شهرداری به مردم تبریز
شهردار تبریز گفت: ۷۴ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده و همزمان با ایام‌الله دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه می‌شود.

به گزارش نگاه، یعقوب هوشیار روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه برای خرید این اتوبوس ها ۲۸۸ میلیارد تومان هزینه شده است، افزد: این اتوبوس ها با همراهی و حمایت اعضای شورای اسلامی شهر و مدیریت استانی، طی سه ماه گذشته خریداری شده است.

وی اظهار داشت: از این تعداد، ۱۹ دستگاه شماره‌گذاری شده و شماره گذاری ۶۴ دستگاه اتوبوس دیگر در دست اقدام است که در روزهای آینده برای ارایه خدمات به شهروندان در مناطق مختلف شهری مورد استفاده قرار می گیرند.

شهردار تبریز گفت: ۱۱ دستگاه از ۶۱ دستگاه اتوبوس ها، قرارداد سهمیه وزارت کشور با شرکت عقاب افشان، ۱۳ دستگاه از ۷۳ دستگاه قرارداد سهمیه وزارت کشور با شرکت ایران‌خودرو دیزل و ۵۰ دستگاه از ۱۰۰ دستگاه قرارداد مربوط به شرکت اسنا با اعتبارات ۱۰۰ درصدی شهرداری تبریز خریداری شده است.

هوشیار، ادامه داد: در ۲ ماه گذشته سیستم GPS برای هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی تبریز در تمامی اتوبوس‌های بخش خصوص و دولتی نصب شده و از طریق این سیستم به‌ صورت لحظه‌ای می‌توان وضعیت فعال، مکان و تعداد اتوبوس ناوگان، میزان سرعت، مصرف سوخت و دیگر موارد مرتبط را به تفکیک خط بر روی نقشه مشاهده و کنترل کرد.

وی با بیان اینکه اپلیکیشن موبایلی مدیریت سفر و زمان رسیدن اتوبوس به ایستگاه نیز در مراحل نهایی جهت بهره برداری است، یادآوری کرد: متوسط زمان انتظار اتوبوس در مسیر تندرو در شرایط عادی و بدون تصادف و راهبندان ۲ دقیقه است که این زمان با افزایش تعداد ناوگان اتوبوسرانی از ۴۴ دستگاه به ۶۷ دستگاه محقق شده است.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =