کد خبر : 20656
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴

اتفاقات بازی «تراکتور – استقلال» توطئه آمریکاست/ هیچ قومی بر قوم دیگر برتری ندارد

اتفاقات بازی «تراکتور – استقلال» توطئه آمریکاست/ هیچ قومی بر قوم دیگر برتری ندارد

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، اتفاقات بازی «تراکتور و استقلال» را توطئه آمریکا دانست. به گزارش سهند، مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی که میهمان برنامه «فرمول یک» بود، در واکنش به شعار تفرقه‌برانگیز عده قلیلی منتسب به هواداران تراکتور در دیدار این تیم مقابل استقلال، اظهار داشت: به نظرم این

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، اتفاقات بازی «تراکتور و استقلال» را توطئه آمریکا دانست.

به گزارش سهند، مسعود پزشکیان، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی که میهمان برنامه «فرمول یک» بود، در واکنش به شعار تفرقه‌برانگیز عده قلیلی منتسب به هواداران تراکتور در دیدار این تیم مقابل استقلال، اظهار داشت: به نظرم این اتفاق توطئه آمریکاست. یعنی هر وقت ما از وحد و انسجام بحث می‌کنیم هر حرکت یا اتفاقی بخواهد تمامیت ارضی کشور ما را به هم بزند حالا به هر اسمی باشد، خیانتی است که به این جامعه انجام می‌گیرد. 

وی تأکید کرد: ما الان بیشتر از هر زمانی به وحدت و انسجام داخلی نیاز داریم، حتی اگر اختلافاتی داریم باید کنار گذاشته و به دنبال رهبری و یک جهت و هدف درست حرکت کنیم. ما اگر مشکل داشته باشیم ولی پشت یک پرچم باشیم بالاخره به هدف‌مان می‌رسیم. اما اگر حرف درست بزنیم و این حرف‌ها مختلف باشند، برآیند نیروها هیچ خواهد بود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: من در فضای مجازی این موارد و نقل قول‌هایی که درباره این اتفاقات شده است را دیده‌ام. به نظرم اینگونه اقدامات و قرار دادن قومیت‌ها مقابل یکدیگر به نفع آمریکا و دشمن است. این کاری است که بر علیه کشور بوده و دشمن می‌خواهد با ایجاد تفرقه، قدرت و انسجام ما را از بین ببرد.

پزشکیان با اشاره به آیه ۱۰۳ سوره آل عمران در قرآن کریم: «و اعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرّقوا و اذکروا نعمت الله علیکم …» عنوان داشت: کاری که رسول خدا انجام داد این بود که دشمنی‌ها را به وحدت و انسجام تبدیل کرد. خداوند ما را با قومیت‌ها، زبان‌ها و سلایق مختلف خلق کرده است و هیچ قومی بر قوم دیگر برتری ندارد. این نگاه را باید در رسانه‌ها، مردم و ارتباطات اجتماعی ایجاد کرد.

«متاسفانه در بحث‌های مذهبی نیز این حرف‌ها وجود دارد.» وی با بیان این عبارت تصریح کرد: جنگ بین مذهب‌ها کاری است که آمریکا می‌خواهد. ما نباید در رابطه با شیعه و سنی یا کرد و تورک دعوا کنیم. به نظرم هرکسی که این کار را انجام می‌دهد به نغع دشمن وارد می‌شود. 

پزشکیان متذکر شد: هر کسی حق را به خود می‌دهد ولی خداوند در قبال این حرف‌ها قضاوت خواهد کرد. ما در وحدت و انسجام و همچنین حل مشکلات کشور باید ید واحد شویم.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یازده + هشت =