کد خبر : 19409
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲

آموزش و پرورش به مناطق محروم توجه بیشتری کند

آموزش و پرورش به مناطق محروم توجه بیشتری کند

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه آموزش و پرورش از مراکز مهم در حوزه تعلیم و تربیت است، تاکید کردند: باید برنامه های دینی در این وزارتخانه به گونه ای باشد تا دانش آموزان با رغبت کامل پذیرای آن باشند. به گزارش سهند، مرجع تقلید شیعیان روز پنجشنبه در دیدار محسن حاجی

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی با بیان اینکه آموزش و پرورش از مراکز مهم در حوزه تعلیم و تربیت است، تاکید کردند: باید برنامه های دینی در این وزارتخانه به گونه ای باشد تا دانش آموزان با رغبت کامل پذیرای آن باشند.

به گزارش سهند، مرجع تقلید شیعیان روز پنجشنبه در دیدار محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش اظهار داشتند:‌ دانش آموزان مهمترین سرمایه کشور است و این سرمایه امانتی در دست آموزش و پرورش است و باید به گونه ای برنامه ریزی کند تا طرحها و برنامه های آموزش و پروش به لحاظ کمی و کیفی دانش آموزان را به عناصری مفید و ارزشمند برای آینده کشور تبدیل کند.

ایشان با بیان اینکه باید مراقب بود تا افراد نفوذی در آموزش و پرورش رخنه نکنند گفتند: افراد نفوذی درهر جا باشند اصل برنامه ها و طرح ها را دچار مشکل می کنند بنابرین در این خصوص حداکثر هوشیاری را باید به خرج داد.

ایشان با تاکید بر ایجاد مشوق هایی برای دانش آموزان گفتند: برنامه ریزی برای برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی و همچنین در نظر گرفتن هدیه می تواند در جذب دانش آموزان به برنامه های فرهنگی موثر باشند.

این مرجع تقلید، با اشاره به اثرگذاری کار فرهنگی برای جذب قشرهای مختلف ادامه دادند: اقدام برخی پزشکان در ویزیت رایگان و حضور در مناطق محروم حرکتی بسیار اثرگذار است که باید از این حرکت های جهادی و محرومیت زدایی در تمام بخش ها الگوبرداری شود.

به گزارش ایرنا، آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه مناطق محروم باید در اولویت برنامه های آموزش و پرورش قرار گیرد گفت: بخشی زیادی از وجوهات شرعی در مناطقی که واقعا محروم می‌باشد صرف محرومیت زدایی می‌شود.

او عنوان کردند: آموزش و پرروش وزارتخانه ای بسیار وسیع است که پیاده سازی برنامه های تحولی در آن زمانبر بوده و نیازمند کار کارشناسی دقیق است.

امتیازدهی post

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

9 − 8 =