کد خبر : 39164
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

هوای تبریز ناسالم شد

هوای تبریز ناسالم شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به کاهش کیفیت هوای تبریز، گفت: در زمان حاضر هوای این شهر ناسالم است.

به گزارش نگاه به نقل از ایرنا شهنام اشتری، افزود: بر اساس گزارش مرکز پایش، میانگین ۲۴ ساعته شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) در تبریز ۹۰ و این شاخص به صورت لحظه ای ۱۷۷ است.

وی با توجه به انتشار و نفوذ گرد و غبار از کشورهای همسایه به منطقه، توصیه کرد از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا در این استان به ویژه شهرهای صنعتی می‌شود، خودداری به عمل آید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان خواست، طی امروز و روزهایی که هوا آلوده است، از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.

اشتری، همچنین خواستار پرهیز از ترددهای غیرضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری، استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه‌های زیست محیطی برای کاهش آلودگی هوا شد.

بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی، در چهار روز آینده جوی نسبتا پایدار در استان حاکم می شود و در برخی نواحی احتمال نفوذ یا خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + 16 =