کد خبر : 41066
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ - ۹:۰۶

آزادسازی ۲۳ هزار مترمربع ساخت‌وساز غیرمجاز اراضی آناخاتون، اوغلی و محدوده پایگاه دوم شکاری

آزادسازی ۲۳ هزار مترمربع ساخت‌وساز غیرمجاز اراضی آناخاتون، اوغلی و محدوده پایگاه دوم شکاری
معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۶ تبریز گفت: بیش از ۲۳ هزار مترمربع ساخت و ساز غیر مجاز از اراضی آناخاتون، اوغلی و محدوده پایگاه دوم شکاری به حالت اولیه بازگردانده شده است.

به گزارش نگاه، حسین حسین‌پور با حضور در برنامه زنده تلویزیونی تبریزیم در شبکه سهند به اجرای طرح مقابله با ساخت‌وسازهای غیر مجاز در این منطقه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در سه ماه اخیر ساخت و ساز غیرمجاز در این منطقه به همت معاونت محیط زیست و خدمات شهری منطقه صورت نگرفته است و در عرض ۴۵ روز گذشته نیز بیش از ۲۳ هزار مترمربع از اراضی آناخاتون، اوغلی و محدوده پایگاه دوم شکاری به حالت اولیه بازگردانده شده است.

وی اظهار کرد: این منطقه به لحاظ وجود فرودگاه، ایستگاه راه آهن و از همه مهم‌تر دروازه ورودی شمال‌غرب کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حسین‌پور افزود: این منطقه با وجود الحاق چندین روستا به تبریز از لحاظ وسعت نیز از سایر مناطق این کلان‌شهر بزرگ‌تر است و ۲۶ درصد کل کلان‌شهر را شامل می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۶ تبریز با اشاره به مرتفع شدن ترافیک ورودی شمال‌غرب تبریز با مسدود کردن دور برگردان مقابل پایگاه دوم شکاری و احداث دوربرگردان در سه راه فرودگاه اذعان کرد: با عنایت به مطالبات مردمی و  پس از پیگیری های مجدانه شهردار تبریز و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز بر اساس مطالعات و برنامه ریزی های انجام شده توسط معاونت، مشکل قدیمی و آزار دهنده ترافیک سنگین میدان آذربایجان و میدان خلبان به همت شهرداری منطقه ۶ مرتفع شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به انعقاد ۵۴ قرارداد فعال در خصوص آسفالت توسط شهرداری این منطقه اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۳۶ هزار تن در سطح منطقه توزیع شده است که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۵ برابر شده است.

حسین‌پور با بیان اینکه اعتباری افزون بر ۸۰ میلیارد تومان جهت توزیع آسفالت هزینه شده است، ادامه داد: روند آسفالت‌ریزی در سطح منطقه از ابتدای سال تا کنون روزانه بدون تعطیلی انجام شده و اگر آب و هوای تبریز مساعد باشد این روند تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به برنامه های آتی شهرداری این منطقه در خصوص توزیع آسفالت اشاره کرد و گفت: عملیات آسفالت‌ریزی در مسیرهای راه آهن تا نصف راه، خطیب به راه آهن، جاده سنتو، بخشی از بزرگراه تبریز تا صوفیان و راه آهن تا رسالت تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی به سایر پروژه های عمرانی شهرداری منطقه ۶ تبریز اشاره کرد و گفت: ۵۱ قرارداد غیر آسفالت در خصوص خدمات شهری محلات از جمله احداث پیاده روی خطیب تا نصف راه، جدول‌کشی در محلات مختلف، مدیریت بهینه مصرف آب با ۴ کیلومتر لوله گذاری آب خام، مرمت و مقاوم سازی پل آجی چای، احداث مجموعه فرهنگی دوستدار کودک، افتتاح یادمان شهدای گمنام و چندین پروژه عمرانی دیگر منعقد شده است که بسیاری از این پروژه ها تا پایان سال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 1 =