کد خبر : 12256
تاریخ انتشار : شنبه ۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹

آذربایجان شرقی سهم بیشتری در صادرات فناوری به کشورهای همسایه داشته باشد/ الکامپ باید در تبریز نیز برگزار شود

آذربایجان شرقی سهم بیشتری در صادرات فناوری به کشورهای همسایه داشته باشد/ الکامپ باید در تبریز نیز برگزار شود

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در تبریز گفت: آذربایجان شرقی به علت همجواری با چند کشور دوست و همسایه می تواند به صادرات فناوری بپردازد. به گزارش آوای سهند، محمدباقر اثنی‌عشری با حضور در تبریز در نشست با سرپرست اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان شرقی و هئیت رئیس جدید سازمان نظام صنفی

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در تبریز گفت: آذربایجان شرقی به علت همجواری با چند کشور دوست و همسایه می تواند به صادرات فناوری بپردازد.

به گزارش آوای سهند، محمدباقر اثنی‌عشری با حضور در تبریز در نشست با سرپرست اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات آذربایجان شرقی و هئیت رئیس جدید سازمان نظام صنفی رایانه آذربایجان شرقی با بیان اینکه آذربایجان شرقی جز ده استانی بود که زمان تشکیل سازمان نقش موثری داشت، گفت: سازمان نظام صنفی رایانه پنجره واحد تماس ادارات دولتی با بخش خصوصی است.

وی افزود: سازمان نظام صنفی رایانه کشور بیش از ۱۴ هزار عضو دارد و در سی استان کشور تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در پنجمین دوره تشکیل هئیت رئیسه خود می باشد، اظهار داشت: در چهار دوره گذشته ارتباط دوستانه ای با اعضای هئیت رئیس این سازمان در استان داشتیم ولی فعالیت کمرنگ بود، امیدوارم اعضای پنجمین دوره هئیت رئیسه فعالیت های مثمر ثمری داشته باشند.

وی دو برابر کردن سهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور را یکی از اهداف اصلی سازمان خواند و ادامه داد:  بخش از این امر توسط خود مردم محقق می شود که با ایجاد  کسب و کارهای مبتنی بر وب به رشد بازار کمک‌ می کنند، اما ما نیز باید در راستای اشتغال زایی، شفاف سازی و ایجاد رفاه نقش ایفا کنیم.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور با بیان اینکه نیاز است برای سازمانی که در استان شما فعالیت دارد وقت و انرژی بیشتری بگذاریم ، گفت: سهم اذربایجان شرقی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات باید بیشتر از این باشد.

وی با بیان اینکه این استان به علت همجواری با چند کشور دوست و همسایه می تواند به صادرات نرم افزاری بپردازد، افزود: وزیر کشور آذربایجان در سفری که به ایران داشت از نیاز به کمک در بحث فناوری در این کشور صحبت کرد.

وی ادامه داد: استان های همجوار با این کشور از جمله آذربایجان شرقی که در این حوزه بسیار توانمند است و مزیت همزبانی را با این کشور دارد به راحتی می تواند برای توسعه بازار فناوری و رشد اقتصادی از این فرصت استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه الکامپ باید در آذربایجان شرقی نیز برقرار شود، خاطرنشان کرد: فناوری فرصتی است که برای عدالت اجتماعی از آن می شود استفاده کرد، پس این استان نیز با وجود ظرفیت های لازم باید از تمام  فرصت ها استفاده کند.

این گزارش می افزاید، مهدی خرامش سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به وضعیت استان در حوزه فناوری و ارائه گزارشی در این خصوص، گفت: عدم وجود صندوق های سرمایه گذاری در استان تبدیل به یک مشکل لاینحل شده است زیرا نیاز فوری  به شکل گیری آن برای کمک به توسعه کسب و کار ها داریم.

وی با بیان اینکه تا به امروز علارغم همه تلاش هایی که برای جذب صندوق های سرمایه گذاری کردیم به نتیجه نرسیدیم، اظهار داشت: اجرا و یا اعمال برخی
موارد در استان انحصارا دست سازمان ما است ولی برخی چیزها نه و این باعث شده است نتوانیم سینرژی لازم در استان  ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه بعضی عوامل تاثیر مستقیم توسعه اقتصاد فناوری استان و پیشرفت کسب و کار نوپا می کند، اذعان داشت:برخی کارها در استان دست افراد اهل فن نیست و این عامل سبب شده برخی مشکلات حل نشود.

خرامش خطاب به رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گفت: بیشتر امکانات در تهران مستقر است اما دوست داریم استان هم با توزیع متوازن از آنها بهره ببرد.

وی افزود: بیش از ۵۰ درصد کسب و کارهایی که در تهران فعالیت دارند به نوعی از استان ما هستند که به دلیل نبود امکانات در آذربایجان شرقی اقدام به مهاجرت به پایتخت کردند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت برگزاری الکامپ در تبریز، گفت:الکامپ تبریز به یک تبدیل به مسابقه شده است که هر کس ادعای برگزاری آن را می کند ولی نتیجه ای به ثمر نمی رسد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی ادامه داد: الکامپ باید رسالتی فراتر از نمایشگاهی برای فروش لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل داشته باشد و به محلی برای حضور  کسب و کارهای تخصصی حوزه تبدیل شود.

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 3 =