کد خبر : 19528
تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۸:۱۰

آتش‌ نشانی تبریز از موفق ‌ترین سازمان‌ های کشور است/ ایستگاه‌ های فعلی جوابگوی نیاز تبریز نیست

آتش‌ نشانی تبریز از موفق ‌ترین سازمان‌ های کشور است/ ایستگاه‌ های فعلی جوابگوی نیاز تبریز نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سازمان آتش ‌نشانی تبریز به پشتوانه تجربه و اندوخته ‌های علمی جدید آتش‌ نشانان از موفق ‌ترین سازمان ‌های کشور است. به گزارش سهند، “حجت‌ الاسلام سید محمد علی آل هاشم” در دیدار جمعی از آتش‌ نشانان تبریز با بیان اینکه آتش ‌نشانان، مردان آهنینی هستند که در

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سازمان آتش ‌نشانی تبریز به پشتوانه تجربه و اندوخته ‌های علمی جدید آتش‌ نشانان از موفق ‌ترین سازمان ‌های کشور است.

به گزارش سهند، “حجت‌ الاسلام سید محمد علی آل هاشم” در دیدار جمعی از آتش‌ نشانان تبریز با بیان اینکه آتش ‌نشانان، مردان آهنینی هستند که در روزهای حساس، آرامش را به شهروندان هدیه می ‌دهند، اظهار کرد: آموزش مستمر و تجهیزات به روز باعث می‌ شود آتش‌ نشانان برای خلق آرامش و امنیت شهروندان در صحنه ‌های مختلف و حساس نقشی موثر داشته باشند.

وی افزود: خدمات آتش ‌نشانان تنها به اطفاء آتش سوزی منحصر نبوده و نجات افراد محبوس از زیر آوار و آسانسورها، در تصادفات، چاه‌ ها و کانال ‌ها، مقابله با حیوانات وحشی، از دیگر وظایف آتش‌ نشانان در جامعه است.

وی با تاکید بر ضرورت پیشگیری برای جلوگیری از بروز حوادث گفت: آموزش شهروندان و تعیین استانداردهای ایمنی برای مجتمع‌ های مسکونی، تجاری و اداری یکی از وظایف سازمان آتش‌نشانی است که می‌ تواند با نظارت دقیق کارشناسان مجرب در این خصوص از بروز حوادث جلوگیری کند.

امام جمعه تبریز ابراز کرد: باید تذکرات لازم از نظر ایمنی بر مجتمع ‌های تجاری که بسیار قدیمی هستند، داده شود و نظارت ‌ها نیز مستمر باشد.

وی، مزاحمت تلفنی را  بزرگ ‌ترین چالش سازمان آتش ‌نشانی عنوان کرد و گفت: لازم است آموزش‌ های لازم برای نهادینه شدن این فرهنگ به شهروندان ارایه شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه وسعت ۱۷۸۰ کیلومتری تبریز نیازمند ۴۰ ایستگاه آتش نشانی است، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۳ ایستگاه با نیروهای مجرب و آموزش دیده و تجهیزات لازم، خدمات آتش ‌نشانی انجام می‌ دهند، اما این تعداد ایستگاه جوابگوی نیازها نیست.

وی تاکید کرد: شورای اسلامی و شهرداری با همکاری هم باید علاوه بر افزایش تعداد ایستگاه‌ ها و آموزش ‌های مستمر برای آتش ‌نشانان و شهروندان برای ارتقاء سطح خدمات ایمنی در شهر تبریز، خرید تجهیزات جدید و پیشرفته همکاری و اقدام موثر داشته باشند.

انتهای پیام/

امتیازدهی post
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + 3 =