کد خبر : 39308
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

تامین اضطراری آب شرب با تقویت آبرسانی شمال تبریز

تامین اضطراری آب شرب با تقویت آبرسانی شمال تبریز
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی با اشاره به تکمیل طرح‌ تامین اضطراری آب آشامیدنی تبریز از تقویت فشار آب شمال این شهر از اوایل مرداد ماه خبر داد.

محمد خانی گفت: اوج تولید و مصرف آب شرب در تبریز در حالت سر به سر قرار دارد و در هر ثانیه نیز ۶ هزار لیتر آب تولید و مصرف می‌ شود بر این اساس کمبودی در تامین آب شرب تبریز وجود نداشته و برنامه‌ای برای قطعی آب ناشی از کمبود نیز نداریم.

وی افزود: تمام قطعی‌های انجام گرفته در روزهای اخیر ناشی از اتفاقات و حوادث مربوط به خط انتقال آب بوده و به دلیل قطعی برق خط انتقال آب زرینه رود که موجب شد تا تولید آب به مدت ۲ روز عقب بیافتد و در تامین آب نقاط مرتفع شهر با مشکل مواجه شدیم.

خانی با بیان این‌که اکنون قطعی آب از بابت کمبود این مایع حیات در تبریز نداریم گفت: شهروندان حق دارند به این وضعیت قطعی آب گله داشته باشند اما بدانند که این شرایط ناخواسته و از دسترس ما خارج بوده است.

وی ادامه داد: متوسط مصرف سرانه هر فرد تبریزی در هر شبانه روز به میزان ۲۴۰ لیتر است که ۹۰ لیتر بیشتر از متوسط مصرف سرانه کشور به میزان ۱۵۰ لیتر است و در واقع به طور متوسط هر شهروند تبریزی ۹۰ لیتر بیشتر از شهروندان بسیاری از شهرهای دیگر کشور آب مصرف می‌کند با این حال الان تولید و مصرف آب را با حالت سر به سر سپری می‌کنیم و اگر مردم در مصرف آب تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد رعایت کنند، می‌توانیم تابستان را به راحتی پشت سر بگذاریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در تشریح آخرین وضعیت سد نهند به عنوان یکی از منابع تولید آب تبریز نیز اظهار کرد: امسال تنها ۲۰ درصد ظرفیت سد نهند پر شده و زنگ خطری برای تامین آب شهر به وجود آورد اما وزارت نیرو در راستای بهبود وضعیت، طرح‌های جایگزین ذخیره نهند با ۱۰۰ میلیارد توان را به صورت اضطراری آغاز کرده که تعدادی از پروژه‌های مربوطه به اتمام رسیده و تعدادی نیز در مرحله انتهایی است.

خانی ادامه داد: از جمله پروژه‌های مربوط به این طرح، حفر و تجهیز ۲۰ حلقه چاه به صورت اضطراری و ایجاد سه ایستگاه پمپاژ از داخل شهر به سمت شمال شهر برای رفع مشکل فشار شمال شهر تبریز است که قبلا زیر پوشش نهند بود و تمام ایستگاه‌های پمپاژ این طرح برای تامین فشار آب در شمال شهر تبریز حداکثر تا دهم مردادماه سالجاری به بهره برداری می‌رسد و مردم ساکن این منطقه از آن پس می‌توانند آب با فشار قوی را دریافت کنند.

وی در مورد راه‌های افزایش تولید آب در تبریز گفت: تنها راه و چاره افزایش تولید آب و آبرسانی درازمدت در تبریز، تکمیل طرح انتقال آب ارس به تبریز است که این طرح مشکل تامین آب در تبریز و شهرها و روستاهای مسیر این خط را حل خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی همچنین در مورد طرح چرخه جنوبی تبریز که موجب پایداری تامین آب شرب شهر خواهد شد اضافه کرد: متولی این طرح شرکت آب منطقه‌ای است و مقرر شده تا ۱۰ مردادماه سالجاری بهره برداری موقت آن آغاز شود.

انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + بیست =