کد خبر : 23046
تاریخ انتشار : شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

سراب بیشترین مبتلایان کرونا در آذربایجان/ ضرورت دستور رئیس جمهور برای اختصاص بودجه سراب

سراب بیشترین مبتلایان کرونا در آذربایجان/ ضرورت دستور رئیس جمهور برای اختصاص بودجه سراب

کرونا

نماینده مردم سراب در مجلس از درخواست کمک های مالی و امکانات بهداشتی برای دانشکده علوم و پزشکی سراب خبر داد و گفت: درصد مبتلایان به ویروس کرونا در شهرستان سراب بالا بوده و مشابه شهرهای قم و گیلان است.

به گزارش نگاه به نقل از فارس، یوسف داودی امروز در گفت وگویی در سراب اظهار داشت: یافته‌های آماری مربوط به درصد شیوع بیماری‌ها نسبت به جمعیت مناطق مختلف کشور، حاکی از آن است که درصد مبتلایان به ویروس کرونا و مرگ کرونایی انسان‌ها در شهرستان سراب  بسیار  بالا بوده و مشابه شهرهای قم و گیلان است و حتی  بالاترین درصد آلودگی، ابتلاء و فوت در بین شهرها و مرکز استان آذربایجان‌شرقی، مربوط به شهرستان سراب است.  

وی افزود: این در حالی است که در چند روز گذشته، مقامات دولتی مکررا  از ارسال کمک‌های چندین هزار میلیارد تومانی برای تامین مالی برای خرید لوازم مورد نیاز بیمارستان‌ها مثل ماسک، روپوش و ضدعفونی و….به مناطق آلوده به کرونای کشور خبر می‌‌هند  ولی متأسفانه حتی ریالی از این کمک‌های مالی به دانشکده علوم پزشکی شهرستان سراب (که جزو بالاترین آلودگی به کرونا در کشور است ) داده نشده و شاید به استان ما هم مبلغی واریز نشده است. 

داودی گفت: این عدم تأمین مالی باعث شده که برای کادر بهداشتی درمانی بیمارستان‌های سراب و تبریز و سایر شهرهای استان برای تهیه امکانات ایمنی در برابر این ویروس مخرب (که روزبه‌روز هم قیمت آنها گران‌ترمی‌شود)  با مشکل مواجه شوند.

وی از رییس جمهور خواست دستور بدهند سریعا نسبت به واریز سهم قانونی (حدود ۵ درصد) استان آذربایجان‌شرقی و سهم دانشکده علوم پزشکی سراب از بودجه بیماران کرونایی، اقدام شده و گزارش آن را برای اطلاع مردم از طریق رسانه‌ها اعلام کنند.
انتهای پیام/

امتیازدهی post

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =